Megjelenik a P0670-es hibakód és világít a motorellenőrző lámpa - mit jelent ez?
A P0670-es DTC-t az OBD-II/EOBD-rendszer akkor ismeri fel, ha probléma van az izzítógyertyák vezérlőáramkörében. Ez a hibakód főként a dízelüzemű járműveket érinti, és azt jelzi, hogy az izzítógyertyák vezérlőrendszere nem működik megfelelően. Különböző gyártók esetében ezt a kódot "Glow Plug Control Module Circuit" (izzítógyertyavezérlő modul áramkör) néven is említhetik.
Milyen okai lehetnek ennek a hibakódnak?
- Hibás izzítógyertya vezérlőegység
- Sérült vezetékezés az izzítógyertya modulhoz
- Korrodált vagy laza csatlakozók
- Kiégett biztosíték az izzítógyertya áramkörben
- Hibás izzítógyertya relé
- Rövidzárlat az elektromos kábelben
- A vezérlőegység hibás földelési csatlakozása
- Hibás ECU (motorvezérlő egység)
Milyen tünetek jelentkeznek a P0670-es hibakóddal párhuzamosan?
- Indítási problémák: A jármű nehezen indul, különösen hideg hőmérsékleten, vagy egyáltalán nem indul be.
- Meghosszabbodott indítási idő: A motor a szokásosnál lényegesen hosszabb ideig tart az indítás
- Fehér füst: Hidegindításkor több fehér füst jön ki a kipufogóból.
- A motor nyugtalansága: A motor egyenetlenül jár, különösen a bemelegedési fázisban.
- Csökkent teljesítmény: Érezhető teljesítménycsökkenés, különösen alacsony fordulatszámon.
Hogyan orvosolható a P0670-es hibakóddal kapcsolatos probléma?
- A P0670-es hibakód javítása szisztematikus megközelítést igényel a hibás alkatrész azonosításához.
- Ellenőrizze és cserélje ki a biztosítékot az izzítógyertya áramkörében, és ellenőrizze az összes elektromos csatlakozást korrózió vagy sérülés szempontjából.
- A hibás izzítógyertya vezérlőegység cseréje a professzionális OBD-szkennerrel végzett előzetes diagnózis után.
- Az ECU és az izzítógyertya modul közötti vezetékezés javítása vagy cseréje, beleértve az összes csatlakozót is.
- Az izzítógyertya relé cseréje a biztosítékdobozban és a relé működésének ellenőrzése.
- Az izzítógyertyarendszer összes földelőcsatlakozásának tisztítása és rögzítése.
- Szakszerű diagnosztika és szükség esetén a motorvezérlőegység cseréje összetettebb hibák esetén.
GYIK - Gyakran ismételt kérdések a DTC P0670-ről
Folytathatom-e a vezetést a P0670-es hibakóddal?
A vezetés rövid távon lehetséges, de a P0670 hibakódot a lehető leghamarabb orvosoltatni kell. Meleg hőmérsékleten a dízelmotorok működő izzítógyertyák nélkül is be tudnak indulni, de hideg időben az indítás egyre problémásabbá válik.
Mennyibe kerül a P0670-es hibakód javítása?
A költségek az okoktól függően változnak: a biztosítékok 5-15 euróba, az izzítógyertya relék 20-50 euróba, az izzítógyertya vezérlőegység 150-400 euróba kerül. A munkaidő általában 1-3 óra, ami 80-240 eurós további műhelyköltséget jelent.
A P0670-es kód csak bizonyos hőmérsékleten jelentkezik?
A P0670-es hibakód a hőmérséklettől függetlenül tárolódik, de a tünetek hideg hőmérsékleten sokkal inkább észrevehetőek, mivel a dízelmotorok ekkor a működő izzítógyertyákra támaszkodnak.
Meg tudom-e javítani a P0670-es hibakódot magam?
Az egyszerű javításokat, például a biztosítékok vagy a relék cseréjét nem szakemberek is elvégezhetik. A vezérlőegységgel kapcsolatos problémák vagy bonyolultabb elektromos hibák esetén érdemes felkeresni egy szakszervizt, mivel ehhez speciális diagnosztikai berendezésekre van szükség.
Mennyi ideig tart az EOBD P0670 kód diagnosztizálása?
A szakszerű diagnózis általában 30-60 percet vesz igénybe. Az alapvető információk azonnal kiolvashatók egy OBD-szkennerrel, de a hiba pontos forrásának lokalizálásához további mérésekre van szükség az elektromos alkatrészeken.
A P0670-es hibakód a műszaki vizsgán való meghibásodáshoz vezet?
Igen, ha a motorellenőrző lámpa tartósan világít, az a műszaki vizsgáztatás megtagadásához vezet. Ezenkívül az indítási problémák és a hidegindítás során megnövekedett károsanyag-kibocsátási értékek negatívan befolyásolhatják a károsanyag-kibocsátási vizsgálatot.