A P0118-as OBD2 hibakód akkor aktiválódik, ha a motorvezérlő egység (ECU, ECM vagy PCM) a motorban keringő fagyálló hütőfolyadék hőmérsékletének rendellenességét regisztrálja, amelyet az ECT (motorhűtőfolyadék-hőmérséklet) érzékelő (az autós szakzsargonban hűtőfolyadék-hőmérséklet érzékelőként is ismert) rögzít.
A motor hűtőfolyadék hőmérsékletének (ECT) érzékelője a hűtőfolyadék hőmérsékletének figyelésével lehetővé teszi a motorvezérlő egység számára az üzemanyag-befecskendezés idejének megfelelő beállítását, hogy a autó motor a lehető leghatékonyabban működjön. A P0118 hibakód automatikusan aktiválódik, ha az ECT-érzékelő a 4,91 V-os küszöbérték fölé vagy 40 °C (-40 °F) alá megy.
A következőkben megnézzük a P0118-as hibakód lehetséges kiváltó okait, tüneteit, a lehetséges javítási műveleteket, valamint a hibakóddal kapcsolatos gyakran ismételt kérdéseket.
A P0118 hibakód megjelenésének lehetséges okai:A leggyakoribb okok, amelyekre ez a kód visszavezethető, a következők:
Ezzel a hibakóddal kapcsolatban leggyakrabban a következő tünetek észlelhetők:
Ezek a tünetek azonban más hibakódokkal kapcsolatban is jelentkeznek.
Javítási lehetőségek:A gépkocsiszerelő általában a következőket diagnosztikai műveleteket végzi a probléma feltérképezése érdekében:
Bár ennek a hibakódnak az oka gyakran az ECT-érzékelő meghibásodása, ennek az alkatrésznek a cseréje a fenti ellenőrzések elvégzése nélkül nem ajánlott.
Az ellenőrzések elvégzése után az alábbi javításokra lehet számítani:
A P0118 egy OBD2 általános hibakód, amely azt jelzi, hogy a motorvezérlő modul (ECM) az ECT-érzékelő kimenete 4,91 V-nál magasabb vagy -40 °C-nál alacsonyabb értékre csökkent, ami az érzékelő, a csatlakozó vagy a vezetékezés nyitott áramkörét jelzi.
Több fő ok is okozhatja a P0118 hibakód megjelenését az OBD-II szkenneren. Az első az, hogy a motor hűtőfolyadék szintje alacsony. Ezt okozhatja egy hibás motorhűtőfolyadék-hőmérséklet (ECT) érzékelő vagy a motorhűtőfolyadék-termosztát problémája is. Az sem ritka, hogy ezt a motor hűtőfolyadék-hőmérséklet érzékelőn a szenzorkábel nyitva vagy rövidre zárva van. Ennek oka lehet az is, hogy az ECT elektromos áramkörének érzékelője rosszul csatlakozik.
A leggyakoribb javítási műveletek közé tartozik az ECT-csatlakozó javítása vagy cseréje, a vezetékek nyitott áramkörének javítása vagy szükség szerinti cseréje, az ECT cseréje új érzékelőre.
Ezt a hibakódot mindenképp komolyan kell venni. Magától nem javul meg. Vagy a tulajdonosnak kell elhárítania a hibát, vagy az autót minél előbb szakszervízbe kell vinni.
A jármű vezetése a P0118 hibakóddal nem ajánlott, mivel a motor menet közben nem működik megfelelően, és a "hibabiztos" üzemmód aktiválása után akár le is állhat. Az üzemanyag-fogyasztás növekedése mellett, amely idővel bekövetkezhet, fennáll a szénfelhalmozódás valós veszélye is, amely károsíthatja a motor alkatrészeit. Ha ez a kód megjelenik, a legjobb megoldás, ha minél hamarabb felkeres egy szervizt.
P0118 hibakód - {Katalizátor rendszer hatékonysága a küszöbérték alatt (Bank 1)} bármelyik gépkocsinál előfordulhat, de leggyakrabban a következő gépkocsiknál fordul elő:
Ha a P0118 kód jelnik meg az autóján, győződjön meg arról, hogy a diagnosztika helyesen történt-e, és a hiba még mindig fennáll-e. Ellenőrizze a problémával kapcsolatos tüneteket, és vizsgálja meg a megoldási lehetőségeket.
Tegyen fel kérdéseket, vagy ossza meg javítási tapasztalatát az autós fórumon. Iratkozzon fel frissítésekre, így nem hagyja ki az új útmutatókat.
Az alkalmazás letöltéséhez:
Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése