Ha az OBD2 szkenner P0031 hibakódot jelez, ez azt jelenti, hogy az egyes számú oxigénérzékelővel (lambdaszonda) van probléma. Sok jármű esetében ez levegő/üzemanyag arány érzékelőként is ismert. A motor megfelelő működéséhez a motor kipufogógázában 14,7 arányú fajlagos levegő-üzemanyag aránynak kell lennie, amint azt a fűtött oxigénérzékelők (HO2S) jelzik, amelyek érzékelik a jármű kipufogógázának oxigéntartalmát. Ezt az információt a motorvezérlő modul (ECM) kapja meg, hogy beállítsa a motorba juttatott üzemanyag megfelelő mennyiségét. Ez a P0031 kód lényegében azt jelenti, hogy a fűtőkör ellenállása alacsonyabb a normálisnál. A legtöbb esetben ennek az ellenállásnak 0,8 A alá kell csökkennie ahhoz, hogy a DTC kódot kiváltsa.
A következőkben megnézzük a P0031-es hibakód lehetséges kiváltó okait, tüneteit, a lehetséges javítási műveleteket, valamint a hibakóddal kapcsolatos gyakran ismételt kérdéseket.
A P0031 hibakód megjelenésének lehetséges okai:Általában, ha a kódot törlik és visszaállítják, majd a motor figyelmeztető lámpa kigyullad és az OBD-II kód visszatér, a motor 1. sorának oxigénérzékelője és az 1. érzékelő, amely a katalizátor előtt van, nem küldi a megfelelő adatokat az ECM-nek, és lehet, hogy sérült vagy hibás.
A P0031 DTC hibakódot a következők közül egy vagy több okozhatja:
Az első és legfontosabb lépés a hibakódok visszaállítása és a menetpróba elvégzése. Ha a P0031 hibakód ismét aktiválódik az alábbi műveletek lehetnek szükségesek:
Végezzünk alapos vizsgálatot az 1. sor 1. érzékelőjének területén. Ellenőrizzük, hogy a vezetékek nem lazák-e, és szükség esetén javítsuk a hibát, majd ellenőrizzük újra a kódot.
Egy digitális multiméter segítségével ellenőrizzük, hogy az akkumulátor 12 voltot szolgáltat-e a fűtőelemnek. Ha 12 voltnál kevesebb, vagy egyáltalán nincs feszültség, ellenőrizzük az áramkört, és javítsuk ki. Ellenőrizzük, hogy kiégett-e a biztosíték vagy megszakadt-e az áramkör.
A következő lépés a földelési ellenállás ellenőrzése. Az ellenállásnak nem szabad végtelennek lennie. Ha igen, akkor nyitott áramkör van, amelyet meg kell javítani.
Ha ezeket a lépéseket mind végigcsináltuk, és a hibakód még mindig jelen van, akkor a fűtött oxigénszenzor 1 a probléma. Ki kell cserélni az érzékelőt, majd újra meg kell vizsgálni, hogy megszűnt-e a kód.
A legtöbb esetben a kód erre a lépésre törlődik. Ha nem, akkor a probléma az ECM hibája. A szerelő diagnosztizálja az ECM-et, és tanácsot ad, hogy javításra vagy cserére van-e szükség.
A P0031 kód annak az eredménye, hogy a bank 1 HO2S1 (katalizátor előtti fűtött oxigénérzékelő) fűtőelemének alacsony a feszültsége. A fűtött oxigénérzékelők külön fűtőelemmel rendelkeznek az érzékelő belsejében, hogy gyorsan elérjék az üzemi hőmérsékletet. Minél gyorsabban éri el az oxigénérzékelő az üzemi hőmérsékletet, annál gyorsabban kerül az autó üzemanyag-takarékos és károsanyag-kibocsátás-barát konfigurációba. Ha ez a kód be van állítva, akkor az oxigénszenzor fűtése nem működik.
A hibának több oka is lehet. A leggyakoribb okok közé tartozik a fűtőáramkör vezetékeinek és/vagy csatlakozóinak megrepedezése, a hibás fűtőáramkör biztosíték vagy hibás fűtött oxigénszenzor. Néhány esetben a meghibásodott PCM/ECM is felelős lehet a kód aktiválódásáért.
A jármű teljesítményének javításának és e DTC eltávolításának leggyakoribb módja a motorbank 1. érzékelő 1, más néven levegő/üzemanyag érzékelő cseréje. Ahogy a járműve öregszik, ez az érzékelő és a fűtőberendezés idővel elhasználódhat, ami csökkenti a hatékonyságát, és a P0031 hibakódot okozza.
A kód nem szűnik meg magától, és további motorkárosodás elkerülése érdekében tanácsos mielőbb felderíteni a hiba okát.
A jármű továbbra is vezethető, de a lehető leghamarabb teljes körű diagnózist kell végezni, hogy megelőzzük az olyan problémákat, mint az érzékelőkör meghibásodása, a túlzott üzemanyag-fogyasztás, a rossz működés vagy más alkatrészek esetleges károsodása.
Tegyen fel kérdéseket, vagy ossza meg javítási tapasztalatát az autós fórumon. Iratkozzon fel frissítésekre, így nem hagyja ki az új útmutatókat.
Az alkalmazás letöltéséhez:
Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése