02
X7
1500-2000
E9
E3
ISETTA
700
340
2600-3200 V8
503
1600 GT
GLAS
507
502
600
Tegyen fel kérdéseket, vagy ossza meg javítási tapasztalatát az autós fórumon. Iratkozzon fel frissítésekre, így nem hagyja ki az új útmutatókat.
Az alkalmazás letöltéséhez:
Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése
A BMW autók kitűnő hírnévnek örvendenek: kényelmesek, erősek, és köztudott róluk, hogy jó az irányíthatóságuk és kiváló a teljesítményük. Viszont az esetükben az autó karbantartás drága, és ugyanez mondható el az ilyen márkájú modellekről is. Ugyanakkor a javítások alkalmával lehetősége van pénzt spórolni. Összeállítottunk egy listát ezeknek az autóknak a gyenge pontjairól, valamint egy csináld magad BMW javítási és karbantartási oktatóanyagot is.
Motor
A különböző modellek esetében az erőforrások és az őket támogató rendszerek meghibásodásai eltérőek. A hűtőrendszer esetében például a leggyakoribb probléma az autóhűtő szivárgása, és a termosztát meghibásodása. Ezek a problémák főként a BMW 5-ös szériára (E39) és az X5-re (E53) jellemzők. A hűtőfolyadék szivárgás az alkatrész meghibásodását jelzi. Az új komponenst anélkül is beszerelheti, hogy ehhez fel kéne keresnie egy autószerelő műhelyt. Töltse le az ingyenes, AUTODOC Club csináld magad BMW javítási és karbantartási oktatóanyagot most, és cserélje ki az alkatrészeket saját kezűleg. A hűtőrendszer elágazó csöveit és a hűtőradiátor tartó elemeit is ellenőriznie kell: mivel meglehet, hogy ezeket is ki kell cserélni.
Az ilyen márkájú autókba szerelt motorok rendkívül érzékenyek a kopóalkatrészek és a komponensek időben történő cseréjére, illetve ezek minőségére. Az illusztrációkkal ellátott BMW javítási PDF oktatóanyagunk segítségével otthon is könnyen lecserélheti a motorolajat és az olajszűrőt.
A gyenge minőségű üzemanyag használata a katalizátor gyors elhasználódásához vezet. Ennek olyan jelei vannak, mint a motor működésének rosszabbá válása és a teljesítményének a drasztikus mértékű csökkenése, valamint az indításkor tapasztalható komplikációk. Kulcsfontosságú, hogy időben reagáljon és megszűntesse a problémát, mivel a meghibásodott alkatrészről származó kerámia por a henger falának kopását eredményezheti. A katalizátor cseréjét autószerelő műhelyben dolgozó szakemberekre kell bízni.
Alváz
Az ezt a rendszert érintő meghibásodások modellenként eltérőek. Például a BMW 3-as széria (E46) felfüggesztés rendszerének esetében jellemző hiba a hátsó tengely rugóinak és az első tengely gömbcsuklóknak gyors kopása. Az 1-es szériás hatchback (E87) hátsó felfüggesztése esetében tipikus hiba a perselyek gyors elhasználódása: 80,000-120,000 km megtételét követően új komponensek beszerelése válik szükségessé, míg az első felfüggesztés lengéscsillapítóira már 25,000 km megtétele után fokozott figyelmet kell szentelni. Bizonyos modellek, mint például a BMW 5-ös széria (F10) esetében, agresszív vezetési stílusnál olyan problémák fordulnak elő, mint a kerékagy csapágy gyors kopása és elhasználódása. Ez kifejezetten jellemző a kis teljesítményű változatokra. A fenti problémák mindegyikét megszüntetheti a BMW javítás lépésről-lépésre videós oktatóanyagunk segítségével.
Világítás rendszer
Az ilyen márkájú autóknál a külső világítási egységek megjelenésében és működésében is adódhatnak problémák. Például az 5-ös szériás (F10) vagy X5 (E70) autók esetében a fényszóró diffúziós lencsék könnyen megrepedhetnek. Ennek kiváltó oka a műanyag minősége lehet. Ilyen esetben csak a komponensek cseréjével oldható meg a probléma. Ezeket a munkálatokat saját kezűleg, az oktatóvideóink segítségével is elvégezheti. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a fényszórókat a cserét követően be kell állítani.