P0106 - Szívócső abszolút nyomás/barometrikus nyomás áramkör tartomány / teljesítőképesség hiba
A P0106 általános hibakód a MAP-áramkörrel kapcsolatos problémát jelez, amely a hibás feszültségkimeneti tartományt vagy a motorteljesítményt érinti. A MAP-érzékelő az üzemanyag-befecskendező rendszer szerves része, amely jeleket szolgáltat a motorvezérlő egység (ECU) számára a zökkenőmentes működés és a megfelelő üzemanyag-takarékosság, valamint a megfelelő teljesítmény érdekében.
A következőkben megnézzük a P0106-os hibakód lehetséges kiváltó okait, tüneteit, a lehetséges javítási műveleteket, valamint a hibakóddal kapcsolatos gyakran ismételt kérdéseket.
A P0106 hibakód megjelenésének lehetséges okai:
A P0106 hibakódot számos különböző probléma okozhatja. Ugyanolyan valószínű, hogy a hibás vezetékek állnak a probléma hátterében, mint az, hogy a MAP-érzékelő sérült. Lássunk egy listát a lehetséges hibaforrásokról:
- Repedt szívótömlő vagy hibás kapcsok a szívótömlőn (leggyakoribb).
- Hibás MAP-érzékelő
- A MAP-érzékelő sérült vezetéke
- Víz vagy szennyeződés a MAP-érzékelőben
- Áramkör megszakadás vagy rövidzárlat a MAP-érzékelő vezetékében
- Hibás PCM (legkevésbé gyakori)
- Szivárgás a légbeszívó rendszerben
A P0106 hibakód lehetséges tünetei:
A P0106 kód gyakori tünetei nagyrészt azonosak minden autó modellnél, bár egyes tünetek súlyossága járművenként eltérő lehet. A leggyakoribb tünetek többek között a következők lehetnek.
- Gyorsításkor fellépő akadozás
- Megnövekedett üzemanyag-fogyasztás
- Hullámzás, rángatás menet közben
- Motorellenőrző lámpa világít
- Több tárolt hibakód, amelyek közül a P0106 csak az egyik.
Javítási lehetőségek:
A P0106 kód kezelésére szolgáló leggyakoribb lehetséges javítások a következők:
Az első és legfontosabb lépés a hibakódok ellenőrzése, visszaállítása és a menetpróba elvégzése. Ha a P0106 kód hibakód ismét aktiválódik az alábbi tesztelési műveletek lehetnek szükségesek:
- Ellenőrizzük a vákuumvezetékeket és a szívótömlőket valamint az elektromos csatlakozókat. Szükség esetén javítsuk a hibákat vagy cseréljük az alkatrészeket. Fontos, hogy biztosítsuk a friss és pozitív elektromos kapcsolatot. Ezután ellenőrizzük a MAP-érzékelő kimeneti feszültségét, hogy a megfelelő tartományban van-e.
- Ezen a ponton ellenőrizhetjük, hogy a MAP-érzékelő hibás-e. Szükség esetén cseréljünk érzékelőt. Ha minden ellenőrzés jó, akkor egy utolsó tesztet kell elvégezni annak megállapítására, hogy az ECU hibás-e.
Gyakran ismételt kérdések a P0106 hibakóddal kapcsolatban:
Mit jelent a P0106 hibakód?
A P0106 kód azt jelzi, hogy a szívócső abszolút nyomás (MAP) érzékelője működésbe lépett. Ez a szenzorprobléma gyakori a nagy futásteljesítményű (100 000 mérföld vagy annál több) autóknál. A MAP-érzékelő számos rendszert vezérel a járműben.
Mi okozza a P0106 hibakódot?
- Hibás MAP-érzékelő
- Hibás MAP-érzékelő vezetékezés
- Szivárgás a légbeszívó rendszerben
- Nyitott/rövid a MAP-érzékelő vezetékében
- A MAP-érzékelőt víz vagy szennyeződés érte
Hogyan javítható a P0106 hibakód?
Ha a kódok visszaállítása és a tesztvezetés a P0106 kód visszajön, kövessük az alábbi vizsgálati eljárást. Ellenőrizzük a vákuumvezetékeket és a szívótömlőket repedések, laza vagy hiányzó alkatrészek, valamint az elektromos csatlakozó és a kábelezés szempontjából. Húzzuk ki az elektromos csatlakozót, majd szereljük vissza a friss és pozitív elektromos csatlakozás biztosítása érdekében. Ellenőrizzük, hogy a MAP-érzékelő kimeneti feszültsége a megfelelő tartományba esik-e. Ha a MAP-érzékelő hibás, ha nincs vagy helytelen a kimenete, akkor cseréljük ki a MAP-érzékelőt. Ha minden ellenőrzés jó, akkor egy utolsó tesztet kell elvégezni annak megállapítására, hogy az ECU hibás-e.
Megszűnhet-e magától a P0106 hibakód?
Ezt a hibakódot mindenképp komolyan kell venni. Magától nem javul meg. Vagy a tulajdonosnak kell elhárítania a hibát, vagy az autót minél előbb szakszervízbe kell vinni.
Lehet-e használni az autót P0106 hibakóddal?
A P0106 kód megjelenésekor fontos, hogy a lehető leghamarabb orvosolja a problémát. A MAP-érzékelővel kapcsolatos probléma észrevehető motorproblémákhoz, fokozott füstvisszafúváshoz és az üzemanyag-hatékonyság csökkenéséhez vezethet.