Csere Olajszűrő magadra

Olajszűrő csere önállóan - útmutatók és videó-útmutatók

Hasznos leírások és tippek Olajszűrő cseréhez
Márka
Modell
Autóalkatrész kategória
A Olajszűrő cseréje: video oktatóanyagok

A legnézettebb autójavítási videó-útmutatók

  • Olajszűrő cseréje csináld-magad - videó online
    OPEL ASTRA H és olajszűrő csere [ÚTMUTATÓ AUTODOC]
  • FORD FOCUS Olajszűrő beszerelése csináld-magad - videó útmutatók
    FORD FOCUS 2 és olajszűrő csere [ÚTMUTATÓ]
  • Hogyan és mikor cseréljünk Olajszűrő VW GOLF IV (1J1): videó kézikönyv
    VW GOLF 4 és olajszűrő csere [ÚTMUTATÓ]
  • Olajszűrő kiszerelése online utasítások
    OPEL CORSA C és olajszűrő csere [ÚTMUTATÓ]
  • BMW Olajszűrő cseréje tippek
    BMW 3 E46 és olajszűrő csere [ÚTMUTATÓ]
  • Fedezze fel hogyan oldhatja meg a problémát az Olajszűrő FORD: video útmutató
    FORD MONDEO 3 és olajszűrő csere [ÚTMUTATÓ]
  • Olajszűrő cseréje csináld-magad - videó online
    MERCEDES-BENZ A W168 és olajszűrő csere [Útmutató]
  • RENAULT SCÉNIC Olajszűrő beszerelése csináld-magad - videó útmutatók
    RENAULT SCÉNIC 2 és olajszűrő csere [ÚTMUTATÓ]
  • Hogyan és mikor cseréljünk Olajszűrő FORD FOCUS II Saloon (DA_): videó kézikönyv
    FORD FOCUS 2 (DA) olajszűrő és motorolaj csere [ÚTMUTATÓ AUTODOC]
  • Olajszűrő kiszerelése online utasítások
    FORD FIESTA 5 és olajszűrő csere [ÚTMUTATÓ]
  • VW Olajszűrő cseréje tippek
    VW PASSAT B5+ és olajszűrő csere [ÚTMUTATÓ]
  • Fedezze fel hogyan oldhatja meg a problémát az Olajszűrő OPEL: video útmutató
    OPEL CORSA B és olajszűrő csere [ÚTMUTATÓ]
  • RENAULT MEGANE 2 (LM) olajszűrő és motorolaj csere [ÚTMUTATÓ AUTODOC]
    RENAULT MEGANE 2 (LM) olajszűrő és motorolaj csere [ÚTMUTATÓ AUTODOC]
  • OPEL ASTRA-G CC 1 (F48_,F08_) olajszűrő és motorolaj csere [ÚTMUTATÓ AUTODOC]
    OPEL ASTRA-G CC 1 (F48_,F08_) olajszűrő és motorolaj csere [ÚTMUTATÓ AUTODOC]
  • SKODA OCTAVIA 1U és olajszűrő csere [ÚTMUTATÓ]
    SKODA OCTAVIA 1U és olajszűrő csere [ÚTMUTATÓ]
  • VW POLO 4 és olajszűrő csere ÚTMUTATÓ | AUTODOC
    VW POLO 4 és olajszűrő csere ÚTMUTATÓ | AUTODOC
Szeretne több hasznos információt kapni?

Tegyen fel kérdéseket, vagy ossza meg javítási tapasztalatát az autós fórumon. Iratkozzon fel frissítésekre, így nem hagyja ki az új útmutatókat.

Telepítse az AUTODOC CLUB app-ot!
Személyes autóköltség-kezelője, karbantartási tippek, emlékeztetők közelgő időpontokról és szerviz szolgáltatás időközökről, „csináld magad” javítási utasítások - mindezt a telefonján.
Google Play AUTODOC CLUB app-ot
App Store AUTODOC CLUB app-ot
Utasítások Olajszűrő csere - szkennelés a QR-kódot
Szkennelés

Az alkalmazás letöltéséhez:

  • - szkennelje be a QR-kódot
  • - letöltés az App Store-ból
  • - letöltés a Google Play áruházból
Olajszűrő hibaelhárítási útmutató maga
Tanácsok az autó karbantartásával
Továbbiak megtekintése
  • Olajszűrő cseréljünk és még sok más - ingyenes video tippek
    Hogyan takarítsuk ki az igazán szennyezett utasteret | AUTODOC
  • Olajszűrő csere-tippek
    Hogyan válasszunk autót | tipp az AUTODOC-tól
  • Olajszűrő karbantartási tippek
    A megfelelő autós gyerekülés kiválasztása | AUTODOC
  • Olajszűrő szervizelési tippek
    Top 5 karácsonyi ajándék autórajongóknak | AUTODOC

Gyakran ismételt kérdések az olajszűrő cseréjéről

Mikor kell kicserélni az olajszűrőt?

Az alkatrészt minden 7-10 000 megtett kilométert követően kell kicserélni. Ugyanakkor, ennek a kopó alkatrésznek az élettartama a motor állandó terhelése, a kenési rendszerben található rossz minőségű olaj vagy a rendszer tömítettségének sérülése miatt beszivárgó hűtőfolyadék miatt csökkenhet. Az alkatrész idő előtti cseréjének másik oka lehet a motor túlmelegedése, amely után a kenési rendszerben található folyadékot és magát a szűrőt is ki kell cserélni.

Az eltömődött olajszűrőnek nincs közvetett jele. Az alkatrész különleges megkerülő szeleppel van felszerelve, amely kinyílik, ha a szűrőelem eltömődött. Ez is segít az olajhiány elkerülésében. Ez azonban lehetetlenné teszi, hogy felmérjük a szűrő áteresztési kapacitását. Ezért kell betartani az autógyártó csereintervallumokra vonatkozó ajánlásait, és figyelembe kell vennie a gépkocsi használatának körülményeit.

Vegye figyelembe: Ne szereljen be új szűrőelemet, amíg nem cseréli ki a kenőanyagot, mivel az olajban található adalékok miatt az alkatrész gyorsan szennyeződik. Ugyanebből az okból ne használja a régi szűrőt sem új olajjal - az utóbbi nagyon hamar szennyezetté válhat.

Néhány esetben a szűrőház szivárgása jelzi, hogy az alkatrészt ki kell cserélni. Az olajnyomás-jelző a szokásosnál tovább világíthat az olyan autókban, amelyekben vízszintesen elhelyezett szűrő található. Ez a leeresztő-visszacsapószelep meghibásodásának következménye is lehet.

Mi történik, ha sosem cserélem ki az olajszűrőt?

Az olajszűrőben különleges megkerülő szelep található, amely megakadályozza, hogy a motor olaj nélkül maradjon. Ez a szelep kinyílik, ha elindítja a hideg motort, ha az olaj viszkozitása magas, ha rendkívül magas a nyomás a kenési rendszerben, vagy ha a szűrőelem eltömődött és az áteresztő kapacitása jelentősen csökkent. Ha hosszú ideje nem cserélte ki az olajszűrőt, a szennyezett olaj folyamatosan áramlik a motorba. A motoralkatrészeken így szén- és iszaplerakódások képződnek, az olajcsatornák eltömődnek és a dugattyú-henger csoport gyorsan kopik.

Melyek az olajszűrő csere lépései?

Először fel kell emelnie az autót, vagy aknára kell állnia vele. Húzza be a kéziféket, hogy ne mozdulhasson el. A motort kicsit fel kell melegíteni. Ezután csavarja ki az olajteknő leeresztődugóját, és ürítse ki a szennyezett olajat egy előkészített tartályba. Óvatosan járjon el: az olaj forró. Ezután attól függően, hogy a szűrő patron típusú-e, csavarja le a szűrőházat vagy vegye ki a szűrőelemet a házból. Takarja le a karosszériát egy ruhával, hogy tiszta maradjon. Kenje meg az új szűrő gumitömítését motorolajjal. Beszerelés előtt magát a szűrőt is fel kell tölteni kenőanyaggal. Ez segít megelőzni, hogy a motor a beindítást követő első másodpercekben olaj nélkül maradjon. Az új alkatrészt nyomatékkulccsal kell becsavarni. Ne húzza meg túlságosan az alkatrészt, mert a sérült o-gyűrű szivárgást okoz a beszerelési helyen.

Ezután tisztítsa meg az olajteknőt, és csavarozza be a menetes dugót egy új o-gyűrűvel. Ezután töltse be az új olajat a megfelelő szintig, indítsa be a motort, hagyja járni egy ideig. Ellenőrizze az olajszintet a nívópálcával, hogy szükség esetén töltse fel.

Javíthatja-e az olajszűrő cseréje a motor teljesítményét?

Nem. Az olaj a szűrőelem állapotától függetlenül áramlik a motorba, mivel ott a megkerülőszelep. Ha ez a szelep megszorul és a szűrő áteresztő kapacitása csökken, elképzelhető, hogy kevesebb olaj kerül a motorba, mint amennyire szükség van. Ettől kigyullad az olajnyomás-jelző, jelezve, hogy a rendszerben alacsony az olajnyomás. Ebben az esetben meg kell szüntetnie a problémát, mielőtt a motor teljesítményének csökkenését észlelné.

Különböznek az alkatrészek?

Igen, az alkatrészek mérete, áteresztő kapacitása, a szűrőelem anyag és a ház is eltérő lehet, valamint a szelepek száma és a szelepek nyitásához szükséges nyomás lehet különböző. Vannak spin-on típusú és patronos olajszűrők. Az utóbbi kevésbé káros a környezetre, mivel csak a szűrőelemet kell kicserélni, a fém részek nem szennyezik a környezetet. Győződjön meg arról, hogy a kiválasztott alkatrészek az autó kialakításának és működési feltételeinek teljes mértékben megfelelők. Ennek nem csak a beszerelés miatt fontos. Például, ha sportautóhoz megkerülő szeleppel rendelkező terméket vásárol, amely szelepe alacsony nyomáson nyílik, az olaj többnyire nem kerül szűrésre.