A P0037-es hibakód akkor jelenik meg az autó műszerfalán, amikor a motorvezérlő modul (ECU, ECM vagy PCM) problémát észlel a fűtésvezérlő áramkörben. A fűtött oxigénérzékelőket a motorvezérlő modul arra használja, hogy a kipufogó rendszer részei oxigéntartalmát ellenőrizze. Az 1. hengersor fűtött oxigénérzékelőjének 2. érzékelője a katalizátor megfelelő működését ellenőrzi. Az érzékelő fontos része a fűtőtest, amely az érzékelő működéséhez szükséges megfelelő hőmérséklet biztosításáért felelős. Amikor a motorvezérlő modul rendellenességet észlel az 1. hengersor fűtött oxigénérzékelőjének 2-es fűtőberendezéséből, automatikusan elindítja a P0037 hibakódot. A kérdéses rendellenes érték az érzékelő fűtőáramkörének túl alacsony feszültségére utal. Az érzékelő ennek a fűtőberendezésnek köszönhetően éri el ezeket a magas hőmérsékleteket.
A következőkben megnézzük a P0037-es hibakód lehetséges kiváltó okait, tüneteit, a lehetséges javítási műveleteket, valamint a hibakóddal kapcsolatos gyakran ismételt kérdéseket.
A P0037 hibakód megjelenésének lehetséges okai:A leggyakoribb okok, amelyekre ez a kód visszavezethető, a következők:
Ezzel a hibakóddal kapcsolatban leggyakrabban a következő tünetek észlelhetők:
A tünetek elég általános, amelyek más hibakódokkal kapcsolatban is megjelenhetnek.
Javítási lehetőségek:A gépkocsiszerelő általában a következő diagnosztikai műveleteket végzi a P0xxx-es hibakód feltérképezése érdekében:
A fűtött 2. oxigénérzékelő cseréje az előzetes ellenőrzések elvégzése nélkül nem ajánlott, mert az ok sokszor egy rövidzárlat a kábelkötegben vagy kiégett biztosíték. Az ellenőrzések elvégzése után az alábbi javításokra lehet számítani:
A P0037 kód akkor áll be, amikor az ECM azt érzékeli, hogy az 1. hengersorban a 2.fűtött oxigénérzékelő fűtőeleme meghibásodott. Az oxigénérzékelőben lévő fűtőelem segít az érzékelőt gyorsabban üzemi hőmérsékletre hozni az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás javítása érdekében.
A P0037 kód mögött álló ok lehet elégett vezeték, amit a forró kipufogóalkatrészek túlzott közelsége okzhat. Az égett vezetékek által okozott rövidzárlat is okozhatja a problémát. A kód másik okai lehet a korrodált csatlakozások, vagy az úttörmelék által okozott sérülések, rossz földelés, alacsony akkumulátorfeszültség vagy kiégett biztosítékok a fűtésvezérlő áramkörben.
A leggyakoribb javítási műveletek közé tartozik a sérült vezetékek cseréje, a kiégett biztosíték cseréje. A fűtőelem hibája esetén az oxigénérzékelő cseréje.
Ez a kód nem szűnik meg magától. Tanácsos az autót a lehető leghamarabb a szervízbe vinni, hogy a probléma minél hamarabb megoldódjon.
Igen. Rossz oxigénszenzorral addig vezethet, amíg a motor beindul, és nem érez vezetési nehézséget. Ez a hibakód nem kapcsolódik olyan súlyos meghibásodásokhoz, amelyek veszélyeztethetik az autó közúti kezelhetőségét, és ezáltal a vezető és az utasok biztonságát.
P0037 hibakód - {Katalizátor rendszer hatékonysága a küszöbérték alatt (Bank 1)} bármelyik gépkocsinál előfordulhat, de leggyakrabban a következő gépkocsiknál fordul elő:
Ha a P0037 kód jelnik meg az autóján, győződjön meg arról, hogy a diagnosztika helyesen történt-e, és a hiba még mindig fennáll-e. Ellenőrizze a problémával kapcsolatos tüneteket, és vizsgálja meg a megoldási lehetőségeket.
Tegyen fel kérdéseket, vagy ossza meg javítási tapasztalatát az autós fórumon. Iratkozzon fel frissítésekre, így nem hagyja ki az új útmutatókat.
Az alkalmazás letöltéséhez:
Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése