A P0113 kód egyike azon kódoknak, amelyeket az autó hajtáslánc-vezérlő modulja (PCM) hoz létre. A PCM feladata az üzemanyag-levegő arány szabályozása, a sebességváltó kezelése, a károsanyag-kibocsátás ellenőrzése és az üzemanyag-hatékonyság maximalizálása. Amennyiben a PCM P0113 hibakódot küld vissza, az azt jelenti, hogy a beszívott levegő hőmérsékletének (IAT) érzékelője túl magas feszültséget mér. A probléma az érzékelőben vagy annak áramkörében lehet. Ez az érzékelő egy egyszerű ellenállásként működik. A PCM folyamatos, 5 V-os áramot küld neki, és figyeli, hogy mekkora feszültséget kap vissza. Ha a visszakapott feszültség 5 V vagy annál nagyobb, az ellenállás alacsony, ami azt jelenti, hogy a motor légbeömlője túl meleg. A következőkben megnézzük a P0113-as hibakód lehetséges kiváltó okait, tüneteit, a lehetséges javítási műveleteket, valamint a hibakóddal kapcsolatos gyakran ismételt kérdéseket.
A P0113 hibakód megjelenésének lehetséges okai:Íme néhány dolog, ami miatt az IAT-érzékelője magas feszültséget adhat vissza.
Mivel a P0113 kódot leggyakrabban egy hibásan működő áramkör vagy egy meghibásodott IAT-érzékelő okozza, a leggyakoribb javítás egyszerűen a hibás alkatrész cseréje. Megpróbálhatja az IAT-érzékelő hegyének tisztítását és a földelés cseréjét is.
A csere IAT-érzékelők általában nem túl drágák, így egy ilyen érzékelő cseréje nem költséges javítás. Továbbá a P0113 hiba nagyon ritkán a PCM problémáját jelzi. Miután kijavította az IAT-érzékelőt, törölje a hibakódokat, és indítsa el a járművet. Ha a P0113 kód újra megjelenik, az a PCM hibájára utalhat.
A P0113 hibakód azt jelenti, hogy a levegőellátás-mérő hőmérséklet-érzékelő első áramköre által érzékelt névleges feszültség túl magas. Ez hatással van a levegő/üzemanyag keverék arányára, mivel ez az információ szabályozza, hogy mennyi üzemanyagot juttatunk be, és mennyi szikra szükséges a gyújtáshoz.
Ha az érzékelő kimeneti feszültsége fél másodpercig vagy annál hosszabb ideig 4,91 V-nál nagyobb, az ECM azt érzékeli, hogy az IAT-érzékelő áramkörében rövidzárlat van, és beállítja a P0113 hibakódot. Ezt különösen a szennyezett légszűrő okozhatja, de hibás légáramlásmérő vagy léghőmérséklet-érzékelő, illetve sérült vezeték is.
A leggyakoribb módja ennek a hibakódnak a megszüntetésére az érzékelő cseréje vagy a szennyezett légszűrő tisztítása.
A hibakód nem valószínű, hogy magától törlődik, ezért kezelni kell. Miután megtisztította vagy kicserélte a hibakódot okozó alkatrészeket, olvassa le újra a jármű számítógépének adatait, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a probléma valóban megoldódott.
Technikailag még mindig lehetséges az autó vezetése, de nem ajánlott. Ha a járművet hosszabb ideig P0133 hibakóddal vezeti, az belső motorproblémákat okozhat a gyűrűkkel és a szelepekkel. A motorkárosodás javítása mindig költséges. Érdemes foglalkozni a problémával, már csak azért is, hogy pénzt takarítsunk meg.
Ha a hibakódot csak a szűrő vagy az érzékelő okozza, akkor a javítás nem kerül túl sokba. Az alkatrészek ára általában kevesebb mint 100 euró. Ehhez jönnek még a javítási költségek, amelyeket megspórolhat, ha maga végzi el a cserét.
Tegyen fel kérdéseket, vagy ossza meg javítási tapasztalatát az autós fórumon. Iratkozzon fel frissítésekre, így nem hagyja ki az új útmutatókat.
Az alkalmazás letöltéséhez:
Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése