Megjelenik a P0418 hibakód és világít a motorellenőrző lámpa - mit jelent ez?
A P0418-as DTC-t az OBD-rendszer akkor ismeri fel, ha a szekunder levegő rendszer A reléjével (vezérlőáramkör) van probléma. Ez a hibakód a másodlagos légszivattyú reléjének elektromos vezérlőáramkörében fellépő hibát jelzi. Különböző gyártók esetében ezt a hibakódot "Secondary Air Injection System Relay A Control Circuit" (Másodlagos levegőbefecskendező rendszerrelé A vezérlőáramkör) néven is említhetik.
Milyen okai lehetnek ennek a hibakódnak?
- Hibás másodlagos levegőrendszerrelé meghibásodása
- Sérült vezetékezés a reléhez
- Korrodált vagy laza dugaszcsatlakozások
- Hibás másodlagos levegőszivattyú
- Hibás motorvezérlő egység (ECM/PCM)
- Kiégett biztosíték a másodlagos levegő áramkörben
- Oxidált reléérintkezők
- Rövidzárlat a relétekercsben
Milyen tünetek jelentkeznek a P0418-as hibakóddal párhuzamosan?
- Indítási problémák: A jármű nehezebben indul, amikor a motor hideg
- Megnövekedett károsanyag-kibocsátás: Rosszabb kipufogógáz-kibocsátás, különösen hideg indításkor.
- A motor egyenetlen járása: A motor egyenetlenül jár a bemelegedési fázisban.
- Motorellenőrző lámpa: A motorellenőrző lámpa állandó kijelzése
- Teljesítményveszteség: A motor teljesítményének csökkenése az indítás utáni első néhány percben.
- Megnövekedett üzemanyag-fogyasztás: Különösen rövid utakon észlelhető.
Hogyan orvosolható a P0418 hibakóddal kapcsolatos probléma?
- Az EOBD P0418 hibakód javításához a szekunder légkör szisztematikus diagnosztizálása szükséges.
- Cserélje ki a meghibásodott szekunderlevegő-rendszerrelét egy új, eredeti alkatrészre, és ellenőrizze a működését.
- Javítsa meg vagy cserélje ki az ECM és a relé közötti sérült kábelcsatlakozásokat, beleértve a földeléseket is.
- Tisztítsa meg az összes dugaszcsatlakozást érintkezési spray-vel, és biztosítsa a szoros csatlakozásokat.
- Cserélje ki a meghibásodott másodlagos levegőszivattyút, ha az túlterheli vagy blokkolja a relét.
- Programozza be vagy cserélje ki a motorvezérlő egységet, ha belső hiba van benne.
- Cserélje ki a kiégett biztosítékokat, és ellenőrizze a teljes áramkört rövidzárlatok szempontjából.
GYIK - Gyakran ismételt kérdések a DTC P0418-ról
Folytathatom a vezetést a P0418-as hibakóddal?
Igen, a jármű alapvetően továbbra is menetképes, de a hibakódot a lehető leghamarabb javíttassa ki. A szekunderlevegő-rendszer fontos a károsanyag-kibocsátás csökkentésében hidegindításkor, és a hibás rendszer megnövekedett kipufogógáz-kibocsátáshoz és műszaki vizsgával kapcsolatos problémákhoz vezethet.
Mennyibe kerül a P0418-as hibakód javítása?
A költségek az okoktól függően változnak: egy új relé 15-30 euróba, a kábelek javítása 50-150 euróba, egy új szekunder levegőszivattyú 200-400 euróba kerül. A munkaidő általában 1-3 óra, így a teljes költség 80-600 euró között lehet.
Hogyan ismerhető fel a P0418 kóddal a másodlagos légrendszer meghibásodott reléje?
A meghibásodott relét az jelzi, hogy bekapcsoláskor nem hallatszik kattogó hang. Multiméterrel ellenőrizheti a tekercs feszültségét (általában 12 V) és a kapcsoló érintkezők folytonosságát. Próbaképpen cserélje ki a relét egy működőképesre.
A P0418-as hibakódot okozhatja gyenge akkumulátor?
Igen, egy gyenge akkumulátor elégtelen feszültséget szolgáltathat a relének, és kiválthatja a DTC P0418 hibajelzést. Ellenőrizze az akkumulátor feszültségét (üresjárati állapotban 12,4 V fölött kell lennie), és szükség esetén töltse fel vagy cserélje ki.
Milyen gyakran fordul elő a P0418 hibakód a különböző járművekben?
A P0418 kód elsősorban a szekunderlevegő-rendszerrel rendelkező járművekben fordul elő, különösen a német prémiumgyártóknál és az amerikai modelleknél. Az idősebb (8 évnél idősebb) járműveket gyakrabban érinti, mivel a relék és a vezetékek a kor előrehaladtával elhasználódnak.
Kell-e valamire figyelnem a P0418 kód javítása után?
A javítás után törölje a hibamemóriát, és vezessen több hideg-meleg ciklust, hogy a kód ne térjen vissza. Legalább 20 perces tesztvezetés ajánlott különböző üzemi körülmények között.