Megjelenik a P0191 hibakód és világít a motorellenőrző lámpa - mit jelent ez?
A DTC P0191 hibajelzést az OBD/EOBD rendszer akkor ismeri fel, ha probléma van az üzemanyagcső nyomásérzékelővel (FRP-érzékelő). Ez a hibakód azt jelzi, hogy az ECU a várt tartományon kívüli jelet kap az üzemanyagcsőnyomás-érzékelőtől. A különböző gyártók némileg eltérő neveket adhatnak erre a hibakódra, de mindig a sínrendszerben lévő üzemanyagnyomás-érzékelőre utal.
Milyen okai lehetnek ennek a hibakódnak?
- Hibás üzemanyagsínnyomás-érzékelő (FRP-érzékelő)
- Sérült vagy korrodált kábelcsatlakozások az érzékelőhöz
- Laza vagy hibás dugaszcsatlakozások a nyomásérzékelőn
- Rövidzárlat vagy megszakítás az érzékelő vezetékében
- Szabálytalan nyomású üzemanyagszivattyú meghibásodása
- Eltömődött üzemanyagszűrő
- Szivárgás az üzemanyagvezeték-rendszerben
- Hibás motorvezérlő egység (ECU)
- Hibás üzemanyagnyomás-szabályozó
Milyen tünetek jelentkeznek a P0191-es hibakóddal párhuzamosan?
- Indítási problémák: A jármű nehezen vagy egyáltalán nem indul. Egyenetlen üresjárat: A motor egyenetlenül jár és rángatózik üresjáratban. Teljesítményvesztés: A motor teljesítménye jelentősen csökken, különösen terhelés alatt vagy gyorsításkor. Megnövekedett üzemanyag-fogyasztás: A megszakadt üzemanyag-ellátás miatt a fogyasztás észrevehetően megnő. Motorhiba: Rángatózás és hibás gyújtás vezetés közben, különösen magasabb fordulatszámon. Kipufogógáz-problémák: Fekete füst a kipufogóból vagy megnövekedett károsanyag-kibocsátási értékek.
Hogyan orvosolható a P0191 hibakód problémája?
- A P0191 hibakód javításához az üzemanyagnyomás-rendszer szisztematikus diagnosztizálása szükséges.
- Cserélje ki az üzemanyagcső nyomásérzékelőjét: Távolítsa el a hibás FRP-érzékelőt az üzemanyagsínen, és cserélje ki egy új, eredeti alkatrészre, cserélje ki közben a tömítéseket is.
- Javítsa meg az érzékelő vezetékezését: Keresse meg a nyomásérzékelőhöz vezető sérült kábeleket, és cserélje ki őket újakra, ellenőrizze az összes csatlakozás tömörségét.
- Tisztítsa meg és rögzítse a dugaszcsatlakozásokat: Tisztítsa meg az érzékelőn lévő korrodált vagy laza dugókat, kezelje le érintkezési spray-vel, és csatlakoztassa szilárdan.
- Cserélje ki az üzemanyagszűrőt: Cserélje ki az eltömődött üzemanyagszűrőt új szűrőre az egyenletes üzemanyagnyomás biztosítása érdekében.
- Ellenőrizze és cserélje ki az üzemanyagszivattyút: Mérje meg az üzemanyagszivattyú nyomását, és eltérés esetén cserélje ki a teljes szivattyúegységet a tartályban.
- Ellenőrizze a tüzelőanyag-sínrendszer szivárgását: Ellenőrizze az összes csatlakozást, vezetéket és magát a sínt szivárgás szempontjából, és cserélje ki a hibás alkatrészeket.
GYIK - Gyakran ismételt kérdések a DTC P0191-gyel kapcsolatban
Folytathatom-e a vezetést a P0191-es hibakóddal?
A vezetés folytatása a P0191 kóddal nem ajánlott, mivel az üzemanyagnyomás-problémák motorkárosodáshoz vezethetnek. Ha a tünetek akutak, azonnal állítsa le a járművet, és vontassa el.
Mennyibe kerül a P0191-es hibakód javítása?
A P0191 hibajelzés javítási költségei az okoktól függően változnak: egy új üzemanyagcsőnyomás-érzékelő 80-200 euróba, a kábeljavítás 100-300 euróba, az üzemanyagszűrő 30-80 euróba, az üzemanyagszivattyú pedig 300-800 euróba kerül plusz a munkadíj.
Hogyan tudom magam diagnosztizálni a P0191-es hibakódot?
Először is ellenőrizze a szenzor kábelezését látható sérülések szempontjából, mérje meg az üzemanyagnyomást nyomásmérővel, és ellenőrizze az FRP-érzékelő dugaszcsatlakozásainak tömítettségét és korrózióját.
Milyen szerszámokra van szükségem a P0191 javításához?
Szüksége lesz egy OBD diagnosztikai készülékre, egy üzemanyagnyomásmérőre, egy multiméterre az elektromos mérésekhez és a szenzorcseréhez szükséges szabványos szerszámokra.
Okozhatja a P0191 kódot a rossz üzemanyag?
Igen, a szennyezett vagy rossz minőségű üzemanyag eltömítheti az üzemanyagszűrőt, ami nyomásingadozást okozhat, ami kiválthatja a P0191-es EOBD-kódot.
Milyen gyakran fordul elő a P0191 hibakód?
A P0191 viszonylag gyakori hibakód a common-rail dízelmotoros rendszerrel és közvetlen befecskendezéses benzinmotorokkal szerelt járműveknél, különösen a 150 000 km feletti nagyobb futásteljesítményeknél.