A P0108 hibakód akkor jelenik meg az autó műszerfalán, amikor a motorvezérlő modul (ECU, ECM vagy PCM) magas feszültséget érzékel a MAP-érzékelő jelében.
A MAP-érzékelő (Manifold Absolute Pressure, azaz a szívócső abszolút nyomása) a szívócső nyomásának ellenőrzését végzi, amil megmutatja, hogy a motor terhelés nélkül mennyi levegőt szív be. Az érzékelő működési elve nagyon egyszerű. Az érzékelő belsejében egy membrán található, amely a beérkező nyomás hatására meghajlik. Ehhez a membránhoz nyúlásmérőket csatlakoztatnak, amelyek rögzítik a hosszváltozást, amelynek aztán egy bizonyos elektromos ellenállás felel meg. Az elektromos ellenállás e változása továbbításra kerül a motor vezérlőmoduljához, amely így képes ellenőrizni az eszköz helyes működését. Ha a küldött jel feszültsége magas jelet regisztrál (5 Voltnál magasabb), az ECU automatikusan a P0108 hibakódot váltja ki.
A következőkben megnézzük a P0108-as hibakód lehetséges kiváltó okait, tüneteit, a lehetséges javítási műveleteket, valamint a hibakóddal kapcsolatos gyakran ismételt kérdéseket.
A P0108 hibakód megjelenésének lehetséges okai:A leggyakoribb okok, amelyekre ez a kód visszavezethető, a következők:
Ezzel a hibakóddal kapcsolatban leggyakrabban a következő tünetek észlelhetők:
Ezek a tünetek más hibakódokkal együtt is jelentkezhetnek.
Javítási lehetőségek:A gépkocsiszerelő általában a következő diagnosztikai műveleteket végzi a P0108-es hibakód feltérképezése érdekében:
A MAP-érzékelő elhamarkodott cseréje nem ajánlott, mivel a P0108 hibakód oka máshol kereshető.
Az ellenőrzések elvégzése után az alábbi javításokra lehet számítani:
A P0108 egy OBD2 általános hibakód, ami akkor aktiválódik, ha a motorvezérlő modul (ECU, ECM vagy PCM) azt érzékeli, hogy a MAP (szívócső abszolút nyomás) érzékelő jelének feszültsége túl magas , azaz 5 volt feletti.
A P0108 hibakódonak több oka is lehet. A leggyakoribb probléma a rossz MAP-érzékelő vagyis amikor maga az érzékelő nem működik a tartományon belül, de lehet a kábelezés vagy a csatlakozó is rossz, ha túl közel van egy nagyobb feszültséget fogyasztó alkatrészekhez. Szintén aktiváló ok lehet a rossz elektromos földelés, a rossz üzemanyagnyomás, vagy egy belső motorproblémal, például egy leégett szelep.
A leggyakoribb javítási műveletek közé tartozik a hibás vezetékek cseréje vagy javítása, a csatlakozók javítása vagy a MAP-érzékelő cseréje vagy javítása.
Ezt a hibakódot mindenképp komolyan kell venni. Magától nem javul meg. Vagy a tulajdonosnak kell elhárítania a hibát, vagy az autót minél előbb szakszervízbe kell vinni.
A P0107 hibakód súlyos hibát jelez, ezért az autót a lehető leghamarabb szervizbe kell vinni. Az elvégzendő ellenőrzések összetettsége miatt a "csináld magad" javítás otthoni körülmények között sajnos nem megvalósítható. A P0107-es hibakóddal való vezetés nem ajánlott, mivel a rossz motorfutást eredményez, ezért azonnali beavatkozást igényel. A lehető leghamarabb diagnosztizáltassuk a kódot.
Tegyen fel kérdéseket, vagy ossza meg javítási tapasztalatát az autós fórumon. Iratkozzon fel frissítésekre, így nem hagyja ki az új útmutatókat.
Az alkalmazás letöltéséhez:
Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése