Gyakorlati információk Szójegyzés kategóriában: tippek és trükkök

Szójegyzés

Mi a VDIM? Leírás és működési elv

Mi a VDIM? Leírás és működési elv

A VDIM (integrált járműdinamikai vezérlőrendszer) egy integrált technológia, amely a jármű dinamikus paramétereinek ellenőrzésére szolgál. A rendszert Toyota és Lexus gépkocsikban alkalmazzák. Először 2004-ben jelent meg a Toyota Crown …

VDC: meghatározás, jellemzők és működési elv

VDC: meghatározás, jellemzők és működési elv

A VDC (elektronikus menetstabilizáló) az Alfa Romeo, a Subaru, a Fiat, a Nissan és az Infiniti gépkocsik menetstabilizáló rendszere. Optimalizálja a blokkolásgátló fékrendszer, a kipörgésgátló és egyéb, a megcsúszás …

DDiS motorok: működési jellemzők

DDiS motorok: működési jellemzők

A DDiS Common Rail üzemanyag-befecskendező rendszerrel felszerelt turbófeltöltős dízelmotor, amelyet Suzuki gépkocsikba építenek be. 2003 óta vannak gyártásban. Ezek a motorok megbízhatóságukról, nagy teljesítményükről és alacsony üzemanyag-fogyasztásukról ismertek. Ma …

Mi a CRS? Jellemzők és műszaki adatok

Mi a CRS? Jellemzők és műszaki adatok

A CRS rövidítés a Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszert takarja, amely az Ashok Leyland indiai vállalat által gyártott gépkocsikba és autóbuszokba beépített dízelmotorok nevére utal. Napjainkban az autógyártó legtöbb …

S-matic: jellemzők, előnyök és hátrányok

S-matic: jellemzők, előnyök és hátrányok

A S-matic a Honda gépkocsikba beépített automata sebességváltók manuális sebességváltó funkciója. 1999-ben mutatták be, a második generációs Honda Odyssey megjelenésekor. Az S-Matic lehetővé teszi, hogy a vezető szükség esetén …

D-4D motorok: működési jellemzők

D-4D motorok: működési jellemzők

A D-4D egy motorsorozat, amely Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel felszerelt turbófeltöltős dízelmotorokból áll. Toyota és Lexus gépkocsikba szerelik be ezeket a motorokat. A motor először az 1999-es Toyota …

Mit jelent az VSA? Funkciók és a működés

Mit jelent az VSA? Funkciók és a működés

A VSA (vehicle stability assist) a Honda és Acura gépkocsikba beépített elektronikus menetstabilizáló rendszer. Először az 1990-es évek végén találkozhattunk vele. A rendszer az ABS-en alapul. A jármű stabilitását …

Mi jelent a TFSI? Motor teljesítmény jellemzők

Mi jelent a TFSI? Motor teljesítmény jellemzők

A TFSI (turbófeltöltött üzemanyag-rétegelt befecskendezés) kereskedelmi név a Volkswagen Csoport tulajdona. Az Audi gépkocsikba 2004 óta beépített közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel rendelkező turbófeltöltős motorok jelölésére használatos. A nevet néhány SEAT, …

TACshift: jellemzők, előnyök és hátrányok

TACshift: jellemzők, előnyök és hátrányok

A TACshift (Touch Activated Control, érintéses vezérlés) egy manuális sebességváltó üzemmód automata sebességváltókhoz, amelyet 2002-ben mutattak be a Pontiac Grand Prix G-Force koncepcióautón. A Pontiac Grand Prix néhány sorozatgyártású …

Mit jelent az DSC? Definíció, funkciók és előnyök

Mit jelent az DSC? Definíció, funkciók és előnyök

A DSC (dinamikus stabilitás szabályozó) rendszert BMW, Jaguar, Ford, Mazda, Land Rover és MINI gépkocsikba építik be. A blokkolásgátló fékrendszeren alapul, és menet közben javítja az autó stabilitását, valamint …

Comfortronic - mi ez? A sebességváltó tulajdonságai és paraméterei

Comfortronic – mi ez? A sebességváltó tulajdonságai és paraméterei

A Comfortronic automata sebességváltó manuális sebességváltási funkcióval, amely Lancia gépkocsikban található. A Comfortronic működési elve A Comfortronic sebességváltó hidraulikus nyomatékváltóval, bolygókerekes hajtómű-készletekkel és elektronikus vezérléssel felszerelt hagyományos sebességváltón alapul. …

Active Select: jellemzők, előnyök és hátrányok

Active Select: jellemzők, előnyök és hátrányok

Az Active Select az Opel, a Holden és a Vauxhall gépkocsik automata sebességváltóinak manuális sebességváltó rendszere. A 2000-es évek elején vezették be. A manuális üzemmód javítja az autó dinamikus …

2-Tronic — sebességváltók Peugeot gépkocsikhoz

2-Tronic — sebességváltók Peugeot gépkocsikhoz

A 2-Tronic egy 5-sebességes automata sebességváltó, amelyet 2005 óta egyes Peugeot autókba építettek be. Manuális vezérlési üzemmóddal rendelkezik, és képes alkalmazkodni az egyéni vezetési stílushoz. Működési elv A 2-Tronic …