A i-CTDi és i-DTEC elnevezések dízel turbófeltöltős motorokat takarnak, amelyek Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel rendelkeznek. A Honda gépkocsikban 2002 óta vannak ilyen motorok. Ezek a motorok a Honda Motor Company szabadalmaztatott fejlesztései. Arról ismertek, hogy megbízhatók és egyszerűen karbantarthatók, és segítenek az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében is.
Az i-CTDi, i-DTEC motorok jellemzői
Az i-CTDi és i-DTEC motorok 4 hengerrel és 16 szeleppel rendelkeznek. A motorblokk alumíniumból készül, a hengerhüvelyek pedig öntöttvasból. Ez csökkenti a motor súlyát és gyorsabb felmelegedését teszi lehetővé. A hengerfej alumínium. A szelepvezérlő mechanizmusban láncot alkalmaznak. Minden verzió változtatható geometriájú turbófeltöltővel van felszerelve.
Népszerű i-CTDi, i-DTEC motorok
Verziónév | Kód | Kapacitás, l | Max. teljesítmény, LE | Max. nyomaték, Nm | Gyártás kezdete | Az ilyen típusú motorral felszerelt Honda modellek |
i-CTDi | N22A | 2.2 | 140 | 340 | 2002 | Accord VII; CR-V III; Civic VIII; CR-V II; FR-V IV |
i-DTEC | N22B | 2.2 | 150−180 | 350−380 | 2008 | Accord VIII; Civic IX; CR-V VI; CR-V III |
N16A | 1.6 | 120−160 | 300−350 | 2013 | Civic IX; CR-V IV; Civic X; HR-V II |
Az i-CTDi, i-DTEC motorok jellemző hibái
Hibák | Motorok |
A motor hideg időben nehezen indítható. | N22A; N22B |
A vezérműlánc még alacsony megtett kilométert követően is megnyúlhat. | N22A |
A turbófeltöltő gyakran meghibásodik. | N22A |
A kipufogócsonk gyakran megreped. | N22A |
Az EGR szelep gyorsan eltömődik, és a szívócső megreped. | N22A; N22B |
A rezgéscsillapító főtengely-tárcsa korán meghibásodhat. | N22A |
A piezoelektromos befecskendezők gyakran meghibásodnak. | N22B; N16A |
Az alacsony nyomású üzemanyag-szivattyú meghibásodik, ha az üzemanyagszűrőt nem cserélik ki időben. | N22B |
A dízel részecskeszűrő korán eltömődik. | N16A |
Megjegyzés