i-CTDi és i-DTEC: Honda dízelmotorok Common Rail (közös nyomócsöves) üzemanyag-befecskendező rendszerrel

i-CTDi és i-DTEC: Honda dízelmotorok Common Rail (közös nyomócsöves) üzemanyag-befecskendező rendszerrel

A i-CTDi és i-DTEC elnevezések dízel turbófeltöltős motorokat takarnak, amelyek Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel rendelkeznek. A Honda gépkocsikban 2002 óta vannak ilyen motorok. Ezek a motorok a Honda Motor Company szabadalmaztatott fejlesztései. Arról ismertek, hogy megbízhatók és egyszerűen karbantarthatók, és segítenek az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében is.

Az i-CTDi, i-DTEC motorok jellemzői

Az i-CTDi és i-DTEC motorok 4 hengerrel és 16 szeleppel rendelkeznek. A motorblokk alumíniumból készül, a hengerhüvelyek pedig öntöttvasból. Ez csökkenti a motor súlyát és gyorsabb felmelegedését teszi lehetővé. A hengerfej alumínium. A szelepvezérlő mechanizmusban láncot alkalmaznak. Minden verzió változtatható geometriájú turbófeltöltővel van felszerelve.

Népszerű i-CTDi, i-DTEC motorok

Verziónév Kód Kapacitás, l Max. teljesítmény, LE Max. nyomaték, Nm Gyártás kezdete Az ilyen típusú motorral felszerelt Honda modellek
i-CTDi N22A 2.2 140 340 2002 Accord VII; CR-V III; Civic VIII; CR-V II; FR-V IV
i-DTEC N22B 2.2 150−180 350−380 2008 Accord VIII; Civic IX; CR-V VI; CR-V III
N16A 1.6 120−160 300−350 2013 Civic IX; CR-V IV; Civic X; HR-V II

Az i-CTDi, i-DTEC motorok jellemző hibái

Hibák Motorok
A motor hideg időben nehezen indítható.N22A; N22B
A vezérműlánc még alacsony megtett kilométert követően is megnyúlhat.N22A
A turbófeltöltő gyakran meghibásodik.N22A
A kipufogócsonk gyakran megreped.N22A
Az EGR szelep gyorsan eltömődik, és a szívócső megreped.N22A; N22B
A rezgéscsillapító főtengely-tárcsa korán meghibásodhat.N22A
A piezoelektromos befecskendezők gyakran meghibásodnak.N22B; N16A
Az alacsony nyomású üzemanyag-szivattyú meghibásodik, ha az üzemanyagszűrőt nem cserélik ki időben.N22B
A dízel részecskeszűrő korán eltömődik.N16A