A DSC (dinamikus stabilitás szabályozó) rendszert BMW, Jaguar, Ford, Mazda, Land Rover és MINI gépkocsikba építik be. A blokkolásgátló fékrendszeren alapul, és menet közben javítja az autó stabilitását, valamint megakadályozza a kerekek megcsúszását is. A rendszer javítja a kezelhetőséget és a biztonságot a kanyarodás során.
Az DSC működése
A DSC az elfordulás-érzékelő, menetirányú és oldalirányú gyorsulás érzékelők, a keréksebesség-érzékelők és a féknyomás-érzékelő által leolvasott adatokat elemzi. Ez lehetővé teszi a gépkocsi aktuális mozgásirányának kiszámítását. A kormányszög és a gázpedál helyzete a vezető által gyakorolt hatás értékelésére szolgál.
Ha a jármű aktuális haladási iránya a tervezett iránytól eltér, a rendszer bekapcsolja a hidraulikus egységet. Ez megnöveli a nyomást a fékkörben. Ennek hatására egy vagy több kerék forgásának sebessége csökken, így az autó visszatérhet a tervezett útvonalra. A motor nyomatéka is állítható, ha erre van szükség.
A DSC automatikusan kapcsol be. Szükség esetén a középső konzolon található gomb megnyomásával, vagy a kijelző beállításaiban letiltható. Ez akkor ajánlott, ha laza vagy lágy terepen vezet, vagy ha hóláncok vannak az autón.
DSC rendszerrel felszerelt népszerű járművek
- BMW X5 E53, 6-os sorozat E63, E64, 5-ös sorozat Е39, E60, E61, 3-as sorozat E90, E91, E92;
- Jaguar X-Type X400, XJ X351, XF X351;
- Ford Falcon FG, Focus Mk3;
- Mazda 3 BL, 6 GH, 5 CR19;
- Land Rover Discovery III;
- MINI Cooper S Mk I.
Megjegyzés