EBA, a BA és a BAS: meghatározás, jellemzők és működési elv

EBA, a BA és a BAS: meghatározás, jellemzők és működési elv

Az EBA, a BA és a BAS a Mercedes-Benz, a BMW, a Volvo, a Toyota és néhány más autó vészfékrendszerének formái. Az ilyen rendszerek csökkentik a féktávolságot és segíthetnek a balesetek megelőzésében. Ez kompenzálja a vezetők lassú reakcióit, vagy azt, ha a vezető a vészfékezés során nem fejt ki elegendő nyomást a fékpedálra. Az EU-ban értékesített minden új járműnek alapfelszereltségként kell tartalmaznia a vészfék-rásegítőt.

Az EBA, a BA és a BAS működése

A rendszer egyik kulcsfontosságú eleme egy érzékelő, amely azt a sebességet méri, amelyen a vákuumos fékrásegítő rúdja mozog. Ha erősen megnyomjuk a fékpedált, a vezérlőegység aktiválja a vákuumos nyomásfokozó mágnesszelepét. Ez megnöveli a vezető által a fékpedálra kifejtett erőt. Ennek eredményeként a fékrendszerben a nyomása megnő, ami a fékmechanizmus gyorsabb aktiválását eredményezi.

EBA, BA és BAS rendszerekkel felszerelt népszerű járművek

  • Volvo S60 I, XC60 I;
  • Mazda CX-9 (TB);
  • Mercedes-Benz C-osztály W203, S-osztály W221, S-osztály W140, M-osztály W163;
  • Peugeot 508 I;
  • Citroën DS3;
  • Toyota Corolla XI.

Az EBA, a BA és a BAS hibáinak okai

  • A vákuumos nyomásfokozó rúd érzékelőjének meghibásodása.
  • A vezérlőegység érintkezőinek oxidációja.
  • Elszakadt vezetékek.