A Comfortronic automata sebességváltó manuális sebességváltási funkcióval, amely Lancia gépkocsikban található.
A Comfortronic működési elve
A Comfortronic sebességváltó hidraulikus nyomatékváltóval, bolygókerekes hajtómű-készletekkel és elektronikus vezérléssel felszerelt hagyományos sebességváltón alapul. A manuális üzemmódban speciális firmware-t alkalmaznak. A bekapcsoláshoz a megfelelő helyzetbe kell elmozdítani a sebességváltó kart. A kar „+” vagy „-” irányba mozgatásával lehet felfelé vagy lefelé váltani.
Népszerű Comfortronic sebességváltók
Sebességváltó kód | Gyártó | Sebességfokozatok száma | Maximális motornyomaték, Nm | Maximális motorkapacitás, l | Autó elrendezése | Gyártás kezdete | Modellek, amelyekben alkalmazzák |
4HP20 | ZF | 4 | 330 | 3,5 | FWD | 1995 | Lancia Kappa; Lancia Lybra; Lancia Phedra |
AW55-50SN | Aisin | 5 | 330 | 3,5 | FWD | 2000 | Lancia Thesis |
A Comfortronic sebességváltók jellemző hibái
Hibák | Sebességváltók |
A nyomatékváltó súrlódó tengelykapcsoló lemezeinek kopása miatt a sebességváltó rezegni és szivárogni kezd. | ZF 4HP20 |
Az olajszivattyú pereme, a hajtómű és a napkerék csapágya megsérülhet. | ZF 4HP20 |
A mágneszelepek gyakran meghibásodnak. Szivárgásukat általában a szennyeződés okozza. | ZF 4HP20; AW55-50SN |
A sebességváltó-érzékelő élettartama rövid. | ZF 4HP20 |
A bolygókerekes hajtóművek peremei a korai elhasználódásra hajlamosak. | AW55-50SN |
Megjegyzés