Az iTEQ (DDi iTEQ) az Isuzu Motors által gyártott dízelmotor sorozat. Az első motorsorozat ot 2004-ben mutatták be. Ezeket a D-Max pickupokba, valamint az MU-7 és MU-X vázas SUV-okba szerelték be. A járműveket Common Rail üzemanyag-befecskendező rendszerrel szerelték fel.
Az iTEQ motorok jellemzői
Az iTEQ motorok 16, sorban elhelyezett szeleppel rendelkeznek. Mindegyik egyszeres vagy ikerturbóval és intercoolerrel van felszerelve. Néhány verzió változtatható geometriájú turbófeltöltővel van felszerelve. A motorblokk öntöttvasból, a hengerfej pedig az Isuzu Motors által szabadalmaztatott speciális alumíniumötvözetből készül. A szelepvezérlő mechanizmusban általában acélláncot alkalmaznak. Az üzemanyag-befecskendezők dugattyú- és hengerszerelvénye ebonit bevonatot kap, ami rosszabb minőségű üzemanyag használata esetén is nagyobb élettartamot garantál az egységnek, és az Isuzu márkájú motorok befecskendezőinek egyik jellemzője.
Népszerű iTEQ motorok
Sorozatok | Kapacitás, l | Verziókód | Max. teljesítmény, LE | Max. nyomaték, Nm | Gyártás kezdete | Az ilyen típusú motorral felszerelt modellek |
4JJ1 | 3.0 | TC | 177 | 430 | 2004 | Isuzu D-Max, MU-7; Holden Rodeo, Colorado |
3.0 | TCX | 163 177 |
360 380 |
2006 2011 |
Isuzu D-Max, MU-X | |
4JK1 | 2.5 | TC | 116 | 280 | 2005 | Isuzu D-Max; Chevrolet Colorado |
2.5 | TCX | 136 | 325 | 2005 | Isuzu D-Max, MU-X; Holden Rodeo; Chevrolet Colorado | |
2.5 | 1E5-TC | 160 | 400 | 2012 | Isuzu D-Max (csak Európa esetében) |
Az iTEQ motorok jellemző hibái
Hibák | Motorok |
Az EGR szelepen szénlerakódások halmozódnak fel, amelyek elakadását okozzák. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX |
A szelephézagok idővel megváltoznak. A hidraulikus önbeállítás hiánya miatt kézi beállításra van szükség. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX |
A dízel részecskeszűrő viszonylag kevés megtett kilométer után eltömódik. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX; 4JK1-TC; 4JK1-TCX |
Megjegyzés