iTEQ (DDi iTEQ) motorok: működési jellemzők

iTEQ (DDi iTEQ) motorok: működési jellemzők

Az iTEQ (DDi iTEQ) az Isuzu Motors által gyártott dízelmotor sorozat. Az első motorsorozat ot 2004-ben mutatták be. Ezeket a D-Max pickupokba, valamint az MU-7 és MU-X vázas SUV-okba szerelték be. A járműveket Common Rail üzemanyag-befecskendező rendszerrel szerelték fel.

Az iTEQ motorok jellemzői

Az iTEQ motorok 16, sorban elhelyezett szeleppel rendelkeznek. Mindegyik egyszeres vagy ikerturbóval és intercoolerrel van felszerelve. Néhány verzió változtatható geometriájú turbófeltöltővel van felszerelve. A motorblokk öntöttvasból, a hengerfej pedig az Isuzu Motors által szabadalmaztatott speciális alumíniumötvözetből készül. A szelepvezérlő mechanizmusban általában acélláncot alkalmaznak. Az üzemanyag-befecskendezők dugattyú- és hengerszerelvénye ebonit bevonatot kap, ami rosszabb minőségű üzemanyag használata esetén is nagyobb élettartamot garantál az egységnek, és az Isuzu márkájú motorok befecskendezőinek egyik jellemzője.

Népszerű iTEQ motorok

Sorozatok Kapacitás, l Verziókód Max. teljesítmény, LE Max. nyomaték, Nm Gyártás kezdete Az ilyen típusú motorral felszerelt modellek
4JJ1 3.0 TC 177 430 2004 Isuzu D-Max, MU-7; Holden Rodeo, Colorado
3.0 TCX 163
177
360
380
2006
2011
Isuzu D-Max, MU-X
4JK1 2.5 TC 116 280 2005 Isuzu D-Max; Chevrolet Colorado
2.5 TCX 136 325 2005 Isuzu D-Max, MU-X; Holden Rodeo; Chevrolet Colorado
2.5 1E5-TC 160 400 2012 Isuzu D-Max (csak Európa esetében)

Az iTEQ motorok jellemző hibái

Hibák Motorok
Az EGR szelepen szénlerakódások halmozódnak fel, amelyek elakadását okozzák.4JJ1-TC; 4JJ1-TCX
A szelephézagok idővel megváltoznak. A hidraulikus önbeállítás hiánya miatt kézi beállításra van szükség.4JJ1-TC; 4JJ1-TCX
A dízel részecskeszűrő viszonylag kevés megtett kilométer után eltömódik.4JJ1-TC; 4JJ1-TCX; 4JK1-TC; 4JK1-TCX