TACshift: jellemzők, előnyök és hátrányok

TACshift: jellemzők, előnyök és hátrányok

A TACshift (Touch Activated Control, érintéses vezérlés) egy manuális sebességváltó üzemmód automata sebességváltókhoz, amelyet 2002-ben mutattak be a Pontiac Grand Prix G-Force koncepcióautón. A Pontiac Grand Prix néhány sorozatgyártású modelljébe is beépítették. Később átnevezték, és TAPshift lett a neve.

Így működik

A GM 4T65E hidro-automatikus, elektronikusan vezérelt sebességváltót TACshift rendszerrel szerelték fel. A vezető néhány automata sebességváltó üzemmód közül választhat. Manuális üzemmódban a sebességváltás a „+” és “-” jelzéssel ellátott kapcsológombok segítségével történhetett.

A TACshift funkcióval felszerelt sebességváltók műszaki adatai

Sebességváltó kódAutó elrendezéseMaximális motorkapacitás, lMaximális motornyomaték, NmGyártás éveModellek, amelyekben alkalmazzák
GM 4T65EFWD, AWD3,83801995-2008Pontiac Grand Prix

Jellemző hibák 

  • A csapágyak idővel elhasználódnak.
  • A tengelykapcsoló dobok rövid élettartammal rendelkeznek.
  • A peremek és a vezérműlánc gyorsan elkopnak.
  • A mágnesszelepek beszennyeződnek, ha a váltóolajat nem cseréljük ki időben.
Profilja a személyes segítője.

Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése