A S-matic a Honda gépkocsikba beépített automata sebességváltók manuális sebességváltó funkciója. 1999-ben mutatták be, a második generációs Honda Odyssey megjelenésekor. Az S-Matic lehetővé teszi, hogy a vezető szükség esetén manuálisan vezérelje a sebességváltót, ami javíthatja a jármű dinamikáját és kezelését, valamint csúszós útfelületen megbízhatóbb indítást tesz lehetővé.
A S-matic működési elve
Az S-matic sebességváltót a Honda Motor Co. Ltd csoport fejlesztette ki. A legtöbb hidraulikus automata sebességváltóra jellemző bolygókerekes hajtómű-készletek helyett ez a sebességváltó két fogaskerekes tengellyel rendelkezik; és mindkét tengelyt külön hidraulikus tengelykapcsoló egység működteti. A manuális üzemmód bekapcsolásához a vezető a megfelelő nyílásba csúsztatja a sebességváltó kart, majd a felfelé vagy lefelé történő váltáshoz a „+” vagy a „-” jelre mozgatja.
Műszaki információk az S-matic rendszerről
Sebességváltó kód | Verziókódok | Sebességfokozatok száma | Modellek, amelyekben alkalmazzák |
H5 | BYBA; MRMA; BWEA; B7WA; BAYA; BCLA; BGHA; M7WA; BGFA; MAYA | 5 | Honda Avancier; Honda Odyssey |
A S-matic sebességváltók jellemző hibái
- A külső spin-on finomszűrő idő előtt eltömődik.
- Az egyirányú tengelykapcsoló meghibásodik, ha a sebességváltó nagy terhelés alatt működik.
- A hátsó tengelykapcsoló-dob megrongálódik.
- A hátsó csapágyak gyakran meghibásodnak.
- Az áramlásszabályozó szelep sérült burkolata a nyomás csökkenését okozza rendszerben, ami a sebességváltó hibás működését eredményezi.
Megjegyzés