Mi a VDIM? Leírás és működési elv

Mi a VDIM? Leírás és működési elv

A VDIM (integrált járműdinamikai vezérlőrendszer) egy integrált technológia, amely a jármű dinamikus paramétereinek ellenőrzésére szolgál. A rendszert Toyota és Lexus gépkocsikban alkalmazzák. Először 2004-ben jelent meg a Toyota Crown Majesta modellben. Javítja az autó kezelhetőségét, terepen való közlekedési képességét és a kormányozhatóságát.

Az VDIM működése

A VDIM számos vezetőasszisztens rendszer, például a blokkolásgátló fékrendszer, a kipörgésgátló, a menetstabilizátor és a fékerőelosztó rendszer, valamint az elektromos szervokormány stb. működését optimalizálja. Ehhez az egyes kerekek sebességét, a fék- és a gázpedál helyzetét, a kormányszöget, a fékrendszerben lévő nyomást és az autó elfordulását kell folyamatosan ellenőrizni. Ezek az adatok az úton található körülmények értékelését teszik lehetővé. A VSC és EPS rendszerek segítségével minimálisra csökkenthető annak kockázata, hogy az autó letérjen a tervezett pályáról.

A TRC a kerék megcsúszásának észlelésekor kapcsol be. A fékpedál gyors, erős megnyomása a vészfékrásegítőt (BA) kapcsolja be. Az ABS rendszer azért avatkozik be, hogy megakadályozza a kerekek blokkolását.

Népszerű autók VDIM rendszerrel

  • Lexus IS III, IV, GS III, IV, LS IV, V, RX II, III, IV;
  • Toyota Camry VI, Highlander II, III, Sienna III.

A meghibásodás okai

  • ! Az ABS jeladók beszennyeződnek
  • ! Az érzékelők áramellátását biztosító vezetékek sérülése
  • ! Alacsony fékfolyadékszint
  • ! Nem megfelelő méretű kerekek