A CRD motorok közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel felszerelt turbófeltöltős dízelmotorok, amelyeket Chrysler, Dodge és Jeep gépkocsikba építenek be. 2000 óta kaphatók. Ezeket a motorokat a VM Motori, a Fiat Powertrain, a Volkswagen AG és a Daimler AG gyártja. Ezek nagy teljesítménnyel és kiváló nyomatékértékekkel rendelkeznek.
A CRD motorok jellemzői
A legtöbb CRD motor öntöttvas motorblokkal rendelkezik; az alumíniumblokkal készülő verziók ritkák. A hengerfej mindig alumíniumból készül. A szelepvezérlő mechanizmusban láncot vagy szíjat alkalmaznak. Az üzemanyagellátáshoz rendszerint közös nyomócsövet alkalmaznak. Kivételt képeznek az egységinjektorral felszerelt ECD motorok. Ezekhez a motorokhoz a turbófeltöltőket általában a Garrett vagy az IHI gyártja.
Népszerű CRD motorok
Kód | Gyártó | Motorkapacitás, l | A hengerek száma és elrendezése | Szelepek száma | Max. teljesítmény, LE | Max. nyomaték, Nm | Gyártás kezdete | Az ilyen típusú motorral felszerelt autómodellek |
ENJ | VM Motori | 2,5 | 4, soros | 16 | 141 | 340 | 2000 | Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ |
ENS | VM Motori | 2,8 | 4, soros | 16 | 160-200 | 360– 460 | 2006 | Jeep Cherokee KK és Wrangler JK; Chrysler Grand Voyager 5; Dodge Nitro |
ENR | VM Motori | 2,8 | 4, soros | 16 | 150-163 | 360-400 | 2000 | Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ |
ECD | Volkswagen AG | 2,0 | 4, soros | 16 | 140 | 310 | 2006 | Chrysler Sebring 3; Dodge Avenger; Jeep Compass MK |
EXF | Fiat Powertrain/ VM Motori | 3,0 | V6 | 24 | 190– 250 | 440-570 | 2010 | Chrysler 300C LD; Jeep Grand Cherokee WK2 |
EDJ | Daimler AG | 2,2 | 4, soros | 16 | 121– 150 | 300 | 2002 | Chrysler PT Cruiser |
ECE | Volkswagen AG | 2,0 | 4, soros | 16 | 140 | 310 | 2006 | Dodge Caliber és Journey; Jeep Patriot MK és Compass MK |
EXL | Daimler AG | 3,0 | V6 | 24 | 218 | 510 | 2005 | Chrysler 300C LX; Jeep Grand Cherokee WK és Commander XK |
A CRD motorok jellemző hibái
Hibák | Motorok |
A nyomásszabályzó szelep gyakran meghibásodik. | ENJ; ENS; ENR |
Az injektorok gyakran használhatatlanná válnak. | ENJ; EDJ; ECE; ECD; ENS; ENR |
Az áramlásmennyiség-érzékelő idő előtt beszennyeződik. Ezt általában a forgattyúház szellőzőszelep membránjának szakadása okozza. | ENJ |
A termosztát rövid élettartammal rendelkezik. | ENJ; EXF |
Előfordul, hogy meghibásodik a főtengely-helyzetérzékelő. | EDJ; ENJ |
A turbófeltöltő rövid élettartammal rendelkezik. | ENS; EXL; ECE; ECD; ENR |
Az üzemanyagszűrő fűtő csatlakozója gyakran elveszti tömítettségét. | ENS; ENR |
Az EGR szelepen gyorsan felhalmozódnak a szénlerakódások, és a szelep beragad. | ECD; ECE |
A turbófeltöltő tömlői repedésre hajlamosak. | EXF |
A motor olajhűtőjének szelepe eltörik, ami olajhiányhoz vezet. | EXF |
A szívócső terelőlapátjai gyakran elakadnak. | EXL; EDJ |
Az üzemanyagrendszer gyorskioldó csatlakozói elvesztik rugalmasságukat, ami légzárakat eredményez. | EDJ |
Gyakori a motorolaj szivárgása. | EXL |
A kipufogócsonk repedésre hajlamos. | EXL |
- @user_41918426.06.2023 14:07Tag
És a 2.0l-es 120lovas verzió?
Megjegyzések – 1