![Mi a All-Trac? Jellemzők és műszaki adatok](https://cdn.club-magazin.autodoc.de/uploads/sites/19/2021/09/All-Trac-Toyota.jpg)
Az All-Trac permanens AWD rendszer, amelyet 1988 és 2000 között egyes Toyota gépkocsikba építettek be. A japán Toyota Motor Corporation autógyár fejlesztette ki 1986-ban, és eredetileg GT-Four volt a megnevezése. Akkoriban forradalmian újszerűnek számított, mert áthidaló központi differenciálművel rendelkezett. Azelőtt ez személyautókon ritkán volt megtalálható.
All-Trac kialakítás és működés
A rendszer első verzióiban a sebességváltó kimeneti nyomatéka a központi differenciálműbe került, amely az elülső differenciálműbe volt beépítve. A teljesítményt ezután egyenletesen osztották el a tengelyek között. Ennek köszönhetően a kerék tapadása mindenféle útfelületen javult. Az utastérben található „Center Diff Lock” gomb segítségével az osztómű manuálisan is áthidalható volt. Ha ezt megnyomták, a tengelyek mereven összekapcsolódtak, és az első és a hátsó differenciálmű kardántengelye azonos sebességgel forgott.
Később a központi differenciálművet egy viszkózus tengelykapcsoló váltotta fel.
All-Trac rendszerrel felszerelt gépkocsik
Modell | Gyártás éve | Felszereltségek, amelyekben a rendszer megtalálható | Motorkapacitás (l) | Max. teljesítmény (LE) |
Camry V20 | 1988-1991 | DX, LE | 2 | 82-140 |
Corolla E90 | 1988-1992 | Standard és SR5 | 1,6 | 95-125 |
Previa XR10 | 1990-1999 | DX, LE | 2,4 | 135 |
Celica А60 | 1988-1993 | Standard | 2 | 203-205 |
RAV4 XA10 | 1995-2000 | 2 | 119-129 |
Megjegyzés