Mi a All-Trac? Jellemzők és műszaki adatok

Mi a All-Trac? Jellemzők és műszaki adatok

Az All-Trac permanens AWD rendszer, amelyet 1988 és 2000 között egyes Toyota gépkocsikba építettek be. A japán Toyota Motor Corporation autógyár fejlesztette ki 1986-ban, és eredetileg GT-Four volt a megnevezése. Akkoriban forradalmian újszerűnek számított, mert áthidaló központi differenciálművel rendelkezett. Azelőtt ez személyautókon ritkán volt megtalálható.

All-Trac kialakítás és működés

A rendszer első verzióiban a sebességváltó kimeneti nyomatéka a központi differenciálműbe került, amely az elülső differenciálműbe volt beépítve. A teljesítményt ezután egyenletesen osztották el a tengelyek között. Ennek köszönhetően a kerék tapadása mindenféle útfelületen javult. Az utastérben található „Center Diff Lock” gomb segítségével az osztómű manuálisan is áthidalható volt.  Ha ezt megnyomták, a tengelyek mereven összekapcsolódtak, és az első és a hátsó differenciálmű kardántengelye azonos sebességgel forgott.

Később a központi differenciálművet egy viszkózus tengelykapcsoló váltotta fel.

All-Trac rendszerrel felszerelt gépkocsik

Modell Gyártás éve Felszereltségek, amelyekben a rendszer megtalálható Motorkapacitás (l) Max. teljesítmény (LE)
Camry V20 1988-1991 DX, LE 2 82-140 
Corolla E90 1988-1992 Standard és SR5 1,6 95-125 
Previa XR10 1990-1999 DX, LE 2,4 135
Celica А60 1988-1993 Standard 2 203-205
RAV4 XA10 1995-2000 2 119-129
Profilja a személyes segítője.

Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése