A 4Drive egy permanens összkerékhajtási rendszer, amelyet Seat gépkocsikhoz fejlesztettek. Nehezebb útviszonyok esetén még a kerék minimális megcsúszását is megakadályozza. A rendszer megnöveli a jármű stabilitását és megbízható tapadást biztosít az útfelületen. Az Ateca, Alhambra, Altea és Leon modellekben alkalmazták.
A 4Drive működése
A rendszer az ABS és ESP érzékelők keréksebességről, a menetirányú és az oldalirányú gyorsulásról és az elfordulási sebességről nyújtott adatait használja fel. A motorvezérlő egységgel és a sebességváltóval is kapcsolatban áll. A kapott adatok alapján a vezetési üzemmód azonnal igazodik az útviszonyokhoz.
A nyomaték egy kardántengelyen keresztül az 5. generációs Haldex tengelykapcsolóhoz kerül továbbításra. Ez központi differenciálműként működik, és elosztja a tengelyek között a teljesítményt. A jobb tapadású tengely nagyobb nyomatékot kap.
A 4Drive hátrányai
- A súrlódó tengelykapcsoló túlmelegedhet, ami a meghibásodásához vezet;
- A tengelykapcsoló csapágyai gyorsan kikopnak;
- A rendszer karbantartása magas költségekkel jár;
- A sebességváltó folyadékot gyakran kell cserélni;
- A rendszer vezérlőegysége idő előtt meghibásodhat a korrózió miatt.
Megjegyzés