A 4×4 Allgrip: meghatározás, jellemzők és működési elv

A 4×4 Allgrip: meghatározás, jellemzők és működési elv

A 4×4 Allgrip intelligens négykerék-meghajtási rendszer Suzuki gépkocsikba van beépítve. Először az 1988-ban, a Vitara modellben jelent meg. A rendszer vezérli a motort, a hajtásláncot és az ESP rendszert. Lehetővé teszi a bármilyen út- és időjárási viszonyoknak megfelelő optimális vezetési üzemmód kiválasztását. Javítja az üzemanyag-fogyasztást és csökkenti a károsanyag kibocsátást.

A 4×4 Allgrip típusai és működésük

Auto (permanens): a Swift és Ignis modellek esetében alkalmazzák. Központi differenciálmű helyett a nyomaték elosztására szilikonolajos többlemezes hidraulikus tengelykapcsolót alkalmaznak. A kenőanyag felmelegszik és kitágul, ha a különböző tengelyeken eltér a kerekek sebessége. Ekkor további nyomaték kerül továbbításra a hátsó tengelyre, hogy az első tengely ne csússzon meg.

Select (igény szerint): a Vitara és SX4 modellekben található. A 4×4 Allgrip rendszer az útfelület állapotára, a fojtószelep helyzetére és a kormányzási szögre vonatkozó adatokat használja fel. Ez lehetővé teszi, hogy a teljesítmény még azelőtt továbbításra kerüljön a hátsó tengelyre, mielőtt az első tengely megcsúszna. 4 vezetési üzemmódja van:

  • Az Auto üzemmód hatékony üzemanyag-fogyasztást biztosít. Alapértelmezés szerint az autó elsőkerék-meghajtású. Ha azonban a rendszer azt észleli, hogy az első kerekek megcsúsznak, az összkerék-meghajtás automatikusan bekapcsol.
  • A Sport üzemmód javítja a kormányozhatóságot, szükség esetén a hátsó tengelyre osztva a nyomatékot. Ezenkívül a motor gyorsabban reagál a gázpedál lenyomásakor.
  • A Snow (hó) üzemmód biztonságos vezetést és stabil úttartást biztosít a csúszós és hóval fedett útfelületen. A rendszer a kormányzási szög és a gázpedál helyzete alapján osztja el a teljesítményt a mind a négy kerékre.
  • A Lock üzemmód javítja a jármű terepteljesítményét. Ez egyenlően osztja el a motor nyomatékát a két tengely között.

A kívánt 4×4 Allgrip üzemmód a középső konzolon található kapcsoló segítségével választható ki.

Pro (részleges): Ezt durva terepen való autózáshoz tervezték. A Jimny SUV modellekre szerelik fel. A kardántengelyek közé egy osztómű van felszerelve. Nehéz útviszonyok között alacsony sebességfokozatot és normál körülmények között magas sebességfokozatot biztosít. Szükség esetén a tengelyek mereven összekapcsolhatók, és a nyomaték elosztása egyenlően történik.