A Ford 4F27E sebességváltó egy Ford és Mazda gépkocsikba beszerelt hagyományos automata sebességváltó elektronikus vezérléssel, hidraulikus nyomatékváltóval és bolygókerekes hajtómű-készletekkel. 4 sebességfokozata van, és manuális sebességváltással működik. Először 1998-ban mutatták be, és még mindig sok autóban van használatban. A sebességváltót a Ford Motor Company és a Mazda Motor Company közösen fejlesztette ki. Ez a gyártók által készített autókba beszerelt egyik legnépszerűbb sebességváltó.
A Ford 4F27E sebességváltó műszaki adatai
Sebességváltó index | Maximális motorkapacitás, l | Maximális motornyomaték, Nm | Autó elrendezése | Modellek, amelyekben alkalmazzák |
4F27E (FN4A-EL) | 2,3 | 200 | FWD | Ford Fiesta 7; Mazda 3; Ford Ixion; Mazda 323; Ford Focus 1, 2; Mazda 5; Mazda 2; Ford C-Max; Mazda 6 |
A Ford 4F27E sebességváltó jellemző hibái
- A sebességváltó-csomagok egészen gyorsan kiégnek. Ez a sebességváltó és a sebességváltó vezérlőegység beállításainak néhány tervezési sajátosságából ered, ami az egység túlterhelését okozza.
- A fékszalagok idő előtt elkopnak, ami megnehezíti, hogy bizonyos sebességfokozatokba váltsunk.
- A szivattyú tömítései szivárognak.
- A szivattyú teflon tömítőgyűrűi és a hátsó fedél kopnak el, ami szivárgást is okoz.
- A bolygókerekes hajtómű rövid élettartammal rendelkezik.
Megjegyzés