S-tronic - mi ez? A sebességváltó tulajdonságai és paraméterei

S-tronic - mi ez? A sebességváltó tulajdonságai és paraméterei

Az S-tronic egy duplakuplungos automata sebességváltó, amelyet 2005 óta szerelnek be az Audi modellekbe. Azelőtt DSG-nek hívták, ahogy a Volkswagen Csoport által gyártott többi autóban is. Ez az automata és a manuális sebességváltó előnyeit kombinálja, maximális vezetési kényelmet biztosít, miközben a vezető manuálisan válthat sebességet, amikor akar. Egyes S-tronic sebességváltók a Volkswagen Csoport által a legtöbb Škoda, SEAT és Volkswagen modellbe beépített DSG sebességváltók másolatai. Néhány ezek közül külön a hosszirányban beszerelt motorral felszerelt gépkocsikhoz készült, és csak különféle Audi modellekben megtalálható.

Az S-tronic működése

A sebességváltó szerkezet két fő tengellyel rendelkezik, páratlan és páros sebességfokozatokkal, amelyek mindegyike egyedi tengelykapcsolóval van összekötve. Amíg egy sebességfokozat van bekapcsolva, az elektronikus váltóvezérlő-egység elemzi a különböző érzékelőktől érkező jeleket, és kiválasztja, hogy ezután melyik sebességfokozatot kell bekapcsolni a második tengelyen. A manuális üzemmódba való átváltáshoz a megfelelő nyílásba kell csúsztatni a váltókart, vagy a kapcsológombokat kell használni. 

Népszerű S-tronic verziók

Sebességváltó kód Sebességfokozatok száma Maximális motornyomaték, Nm Motorkapacitás, l Motorelrendezés Tengelykapcsoló típusa Gyártás kezdete Modellek, amelyekben alkalmazzák
DL501 (0B5) 7 550 4,2 Hosszirányú Nedves 2008 Audi A4 B8; Audi A7 4G; Audi A6 C7; Audi Q5 8R; Audi A5 8T
DL800 (0BZ) 7 Hosszirányú Nedves 2013 Audi R8 4S; Audi R8 42
DL382 (0CK/0CL) 7 500 3,0 Hosszirányú Nedves 2015 Audi A4 B9; Audi A5 F5; Audi A5 C7, C8; Audi Q5 FY
DQ250 (02E) 6 350 3,2 Keresztirányú Száraz 2003 Audi TT 8J; Audi A3 8P; Audi Q3 8U
DQ500 (0BT, 0BH,  0DL) 7 600 2,5 Keresztirányú Nedves 2008 Audi A3 8V; Audi RS3; Audi Q3 8U
0СJ 7 400 2,0 Hosszirányú Nedves 2016 Audi  A4 8W

Az S-tronic jellemző hibái

HibákSebességváltók
A duplakuplungos szerkezet meglehetősen gyorsan meghibásodik.DL501 (0B5).
A mágnesszelepek eltömődnek a tengelykapcsoló kopásából származó maradványokkal, ha az olajat nem cserélik ki időben.DL501 (0B5); DQ250 (02E); DQ500 (0BT, 0BH,  0DL). 
A kuplungfedél csapágya megsérül.DL501 (0B5).
A sebességváltó rángat, és erős rezgéseket okoz.DQ250 (02E).
A sebességváltó túlmelegszik, ha a hőcserélőt nem tisztítják meg rendszeresen.DQ500 (0BT, 0BH,  0DL).
Profilja a személyes segítője.

Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése