JTD motorok: működési jellemzők

JTD motorok: működési jellemzők

A JTD egy Common Rail közvetlen befecskendezéssel felszerelt dízelmotor sorozat, amelyet a Fiat Chrysler Automobiles gyárt. Fiat, Lancia és Alfa Romeo gépkocsikba szerelnek be ilyen motorokat, illetve Chrysler, Jeep, Maserati, RAM és egyéb gépkocsik is készülhetnek ezekkel. A motorokat 1997 óta gyártják. Ezek voltak az első olyan motorok, amelyek a Fiat és a Bosch együttes fejlesztése eredményekén létrejött Common Rail közvetlen befecskendezéssel készültek. Vannak olyan JTD motorok is, amelyeket a General Motors vállalattal együtt fejlesztettek. Mindegyik iker- vagy változó geometriájú turbófeltöltővel van felszerelve. Nagy teljesítmény, megbízhatóság és üzemanyag-takarékosság jellemzi ezeket a motorokat.

Népszerű JTD motorok

Motorkód Verziónév Kapacitás, l A hengerek száma és elrendezése Szelepek száma Teljesítmény, LE Maximális motornyomaték, Nm Gyártás kezdete Modellek, amelyekben alkalmazzák
182 B4.000; 182 B9.000; 186 A8.000; 192 A3.000; 182 B9.000; 223 B2.000; 937 A2.000; 186 A6.000; AR 32302; 188 A7.000; 937 A7.000 Unijet; 2002-től MultiJet 1,9 4, soros 8 80–140 195–280 1997 Alfa Romeo 146; Fiat Brava; Alfa Romeo 156; Fiat Punto; Alfa Romeo 145; Alfa Romeo 147; Fiat Bravo; Fiat Stilo; Lancia Lybra; Fiat Croma; Fiat Doblo; Fiat Sedici; Lancia Delta
192 A5.000; 937 A5.000; 937 A4.000; 192 B1.000; 186 A9.000 MultiJet 1,9 4, soros 16 140–190 305‒400 2002 Fiat Doblo;Fiat Croma; Alfa Romeo GT; Alfa Romeo 147; Alfa Romeo 156
188 A9.000; 199 A2.000; 188 A8.000; 199 B2.000; 223 A9.000; 199 B8.000; 199 B4.000; 199 A3.000 MultiJet 1,3 4, soros 16 70–105 170 2003 Fiat Punto; Fiat Albea; Fiat Panda; Lancia Ypsilon; Fiat Idea; Fiat FiorinoAlfa Romeo MiTo; Fiat Palio; Fiat 500; Fiat Doblò; Fiat Qubo; Fiat Tipo; Lancia Musa
955 A3.000; 350 A3.000; 844 A3.000; 350 A2.000; 198 A6.000; 198 A3.000; 955 A4.000; 198 A2.000 Multijet 1,6  4, soros 16 105–120 290–320 2006 Alfa Romeo Mito; Fiat Bravo; Alfa Romeo Giulietta;  Fiat 500L; Fiat Grande Punto; Fiat Doblò; Fiat Linea; Fiat Idea; Fiat Tipo
844 A2.000; 198 A8.000; 55263087; 198 A5.000; 250 A2.000; 263 A1.000; 55263088; 250 A1.000; 939 B4.000; 940 B5.000; 939 B4.000; 940 A7.000 Multijet II 2,0 4, soros 16 110–195 260–380 2008 Lancia Delta; Alfa Romeo 159; Fiat Doblò; Fiat Bravo; Fiat Freemont; Alfa Romeo Giulietta; Fiat Sedici; Fiat Ducato; Alfa Romeo 159; Fiat Croma
839 A5.000; 185 A6.000;AR 32501;839 A6.000;AR 34202. Unijet 2,4 5, soros 10 136–150   1997 Fiat Marea; Fiat Marea Weekend
841 N.000; 841 M.000; 841 G.000; 841 H.000; 939 A3.000 Multijet 2,4 5, soros 20 175–210 385–400 2003 Alfa Romeo 156 Alfa Romeo 166; Fiat Croma; Alfa Romeo 156 Sportwagon
F1AE0481D; F1AE0481N; F1AE0481C; F1AE3481E; F1AE6481D Multijet 2,3 4, soros 16 110–148 270–380 2006 Fiat Ducato

A JTD motorok jellemző hibái

HibákMotorok
A műanyag szívócsővel készült verziókban az örvénykamra terelőlapok leszakadhatnak és ha az égéstérbe kerülnek, megrongálhatják a motort.1.9 MultiJet 16v; 2.4 MultiJet 20v.
Ha az olajat nem cserélik ki időben, az üzemanyag-befecskendezők gyorsan eltömődhetnek. Tisztítás után nem működnek hosszú ideig.1.9 MultiJet.
Az olaj gyorsan kiég, ami a vezérműlánc ugrását okozhatja.1.3 MultiJet.
A vezérműlánc rövid élettartammal rendelkezik. A szelephimbák megsérülnek, ha elszakad.1.3 MultiJet.
Az ECU hideg időben hibásan, ami lehetetlenné teszi a motor elindítását.1.3 MultiJet.
A hűtőfolyadék szivárogni kezd a termosztát alól, ami a motor túlmelegedéséhez vezethet. Néhány verzióban a termosztát repedésre hajlamos.1.3 MultiJet; 1.6 MultiJet; 2.0 Multijet II.
Profilja a személyes segítője.

Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése