TDCi: Ford dízelmotorok Common Rail (közös nyomócsöves) üzemanyag-befecskendező rendszerrel

TDCi: Ford dízelmotorok Common Rail (közös nyomócsöves) üzemanyag-befecskendező rendszerrel

A TDCi Common Rail üzemanyag-befecskendező rendszerrel felszerelt turbófeltöltős dízelmotor, amelyet Ford gépkocsikba építenek be. 2000-ben jelent meg a piacon. Néhány motort házon belül a Ford Motor Company, míg másokat a Groupe PSA (jelenleg Stellantis) gyárt.

A TDCi motorok jellemzői

A TDCi-motorok mindegyike 4 hengerrel és 8 vagy 16 szeleppel rendelkezik. Verziótól függően a motorblokk alumíniumból vagy öntöttvasból készül. A hengerfej alumínium vagy öntöttvas is lehet. A motorokat turbófeltöltővel szerelik fel, amely gyakran változtatható geometriájúval. Rendszerint a szelepvezérlő mechanizmusban ékszíjat alkalmaznak. Léteznek azonban lánccal vagy szíj és lánc kombinációjával felszerelt változatok is.

Népszerű TDCi motorok

VerziónévKódKapacitás, lSzelepek számaMax. teljesítmény, LEMax. nyomaték, NmGyártás kezdeteAz ilyen típusú motorral felszerelt Ford modellek
Duratorq DLD-414F6JA1,48681602002Fusion; Fiesta Mk5. 
Duratorq DLD-415UGJC1,58751852012B-Max; Fiesta Mk5.
DLD-416GPDA, GPDC1,616902152005Focus Mk1; C-Max. 
DLD-416G8DA; G8DB1,6161092402003Focus C-Max; Focus Mk2.
Duratorq DLD-418HCPA1,88902272002Focus C-Max; Transit Connect Mk1.
DLD-418FFDA1,881002402002Focus Mk1.
DLD-418KKDA; KKDB1,881152802004C-Max; Focus Mk1.
DLD-418QYWA1,881253202006Galaxy Mk2; S-MAX Mk1.
Duratorq DWQXWA2,0161403202006S-MAX Mk1; Galaxy Mk2.
Duratorq DWTXDA2,0161633402010Kuga Mk1.
Duratorq DWQ4BA2,2161754002008Mondeo Mk4.
Duratorq DWKNWA2,2162004202010Galaxy Mk2; C-Max.
TDCi DuratorqFMBA2,0161303302002Mondeo Mk3.
TDCi DuratorqQJBB2,2161553602004Mondeo Mk3.
TDCi DuratorqJXFA2,4161153102006Transit Mk6.

A TDCi motorok jellemző hibái

Hibák Motorok
Az üzemanyag-befecskendezők egészen korán meghibásodnak.F6JA; FFDA; JXFA; KKDA; KKDB; FMBA; TXDA; KNWA; Q4BA; QJBB; TXDA; HCPA.
A befecskendezők túlzott üzemanyag-ellátása miatt nagy a kockázata annak, hogy a motor dugattyúi károsodnak a  hő miattFFDA; KKDA; KKDB; HCPA.
A hengerdugattyú-szerelvény kopása megnöveli a motorolaj-fogyasztást.F6JA.
A turbófeltöltő gyorsan elkopik.GPDA; GPDC; F6JA.
Az első motortartó rövid élettartammal rendelkezik.F6JA.
Az EGR szelepen gyorsan felhalmozódnak a szénlerakódások.TXDA; KNWA; Q4BA; UGJC.
A dízel részecskeszűrő viszonylag kevés megtett kilométert követően eltömódik.UGJC; Q4BA; KNWA; TXDA.
Az üzemanyagrendszer elemei gyorsan elkopnak.G8DA; UGJC; G8DB.
A vezérműtengelyek idő előtt kopnak, és a vezérműlánc megnyúlik.GPDA; GPDC; G8DA; QXWA; G8DB. 
Az üzemanyag-befecskendezők alatti alátétek rendszeresen kiégnek.GPDA; G8DA; G8DB; GPDC.
A motoron gyorsan szénlerakódások gyűlnek össze.GPDA; G8DA; G8DB; GPDC.
A hidraulikus konzolok egy idő után szivárognak.GPDA; GPDC; G8DB; G8DA.
A rezgéscsillapító főtengely-tárcsa és a főtengely helyzetérzékelője idő előtt meghibásodik.HCPA; KKDA; QYWA; FFDA.
Az üzemanyagrendszer elemeiben gyakran alakulnak ki légzárak.QYWA.
A hidraulikus emelőknél korán olyan hiba léphet fel, ami kopogó hangot eredményez.QXWA; TXDA.
A rezgések az elektromos vezetékek meghibásodását és az elektronikus vezérlőegység hibás működését okozzák.QXWA; TXDA.
Az üzemanyagban található szennyeződések károsítják az üzemanyag-szivattyú tengelyét.JXFA; FMBA.
A kapcsolórudak kis vége megrongálódik.FMBA; JXFA; QJBB.