Mi a ASC? Jellemzők és műszaki adatok

Mi a ASC? Jellemzők és műszaki adatok

Az ASC (menetstabilizáló, kipörgésgátló) rendszert BMW, Jaguar, Ford, Mazda, Land Rover és BMW gépkocsikba építik be. Első alkalommal 1997-ben jelent meg. Korlátozza a motor teljesítményét, így segít megelőzni a megcsúszást. A rendszer csúszós utakon javítja a jármű dinamikáját és kormányozhatóságát, valamint megakadályozza a megcsúszását.

Az ASC működése

Az ASC szorosan kapcsolódik a blokkolásgátló fékrendszerhez, és a két rendszernek közös vezérlőegysége van. A vezérlőegység a kerekek sebességét az ABS jeladók segítségével követi nyomon. Ha az egyik csúszni kezd, a motorvezérlő egység (DME) beavatkozik. Parancsot küld a motornak, hogy korlátozza a kimeneti teljesítményt. Ehhez egy vagy több üzemanyag-befecskendező kerül kikapcsolásra. A gyújtás időzítése és a fojtószelep helyzete is állítható.

A rendszer automatikusan kapcsol be a kulcs gyújtáskapcsolóban való elfordításakor. Ha hólánccal, homokon vagy friss havon vezet, tanácsos a középső konzolon található gomb megnyomásával kikapcsolni a rendszert. A rendszer kikapcsolásához tartsa néhány másodpercig lenyomva a gombot.

ASC rendszerrel felszerelt népszerű gépkocsik

A meghibásodás okai

  • ! A keréksebesség, a főtengelypozíció vagy a áramlásmennyiség-érzékelő meghibásodása.
  • ! A fojtószelep hibás működése.
  • ! Az érzékelők, a relék vagy a vezérlőegység elektromos vezetékeinek sérülése.
  • ! Különböző futófelület-mintázatú gumiabroncsok egy tengelyen.