Az ASC (menetstabilizáló, kipörgésgátló) rendszert BMW, Jaguar, Ford, Mazda, Land Rover és BMW gépkocsikba építik be. Első alkalommal 1997-ben jelent meg. Korlátozza a motor teljesítményét, így segít megelőzni a megcsúszást. A rendszer csúszós utakon javítja a jármű dinamikáját és kormányozhatóságát, valamint megakadályozza a megcsúszását.
Az ASC működése
Az ASC szorosan kapcsolódik a blokkolásgátló fékrendszerhez, és a két rendszernek közös vezérlőegysége van. A vezérlőegység a kerekek sebességét az ABS jeladók segítségével követi nyomon. Ha az egyik csúszni kezd, a motorvezérlő egység (DME) beavatkozik. Parancsot küld a motornak, hogy korlátozza a kimeneti teljesítményt. Ehhez egy vagy több üzemanyag-befecskendező kerül kikapcsolásra. A gyújtás időzítése és a fojtószelep helyzete is állítható.
A rendszer automatikusan kapcsol be a kulcs gyújtáskapcsolóban való elfordításakor. Ha hólánccal, homokon vagy friss havon vezet, tanácsos a középső konzolon található gomb megnyomásával kikapcsolni a rendszert. A rendszer kikapcsolásához tartsa néhány másodpercig lenyomva a gombot.
ASC rendszerrel felszerelt népszerű gépkocsik
- Jaguar XJ8
- BMW 5-ös sorozat E39, 3-as sorozat E46, 6-os sorozat E63, 7-es sorozat E65, E66, E67
Megjegyzés