RSC: meghatározás, funkció, működési elv és a meghibásodás okai

RSC: meghatározás, funkció, működési elv és a meghibásodás okai

Az RSC (roll stability control) egy borulásvédelmi rendszer. Ford, Land Rover, Lincoln és Volvo gépkocsikba van beépítve, főként terepjárókba és crossoverekbe. 2002-ben jelent meg. Ez a rendszer az aktív biztonsági rendszerek jelentős részét alkotja, és gyakran egy stabilitásszabályozó rendszerrel párosul. A jármű dinamikus vezetés során történő stabilizálásával segít megelőzni a közúti baleseteket.

Az RSC működése

Az RSC giroszkóp érzékelők segítségével követi nyomon az autó karosszériájának gördülési sebességét és szögét. Ha a szög veszélyesnek tekinthető, a menetstabilizátor bekapcsol. ABS mechanizmusokat használ a megfelelő kerék lelassítására. Ezenkívül a motor nyomatéka is korlátozásra kerül. Ez segít csökkenteni az autóra ható centrifugális erőt, hogy az visszanyerhesse helyzetét az úton. A rendszer az akadályok kikerülésekor és éles kanyarokban megnöveli a biztonságot.

RSC rendszerrel felszerelt népszerű járművek

  • Lincoln Aviator UN152, Navigator U326;
  • Explorer III, Escape I, II, Edge Mk2, Kuga Mk2;
  • Volvo XC90 I, V90 II, XC60 I;
  • Land Rover Discovery 4, Freelander 2;
  • Mazda CX-9 TB.

A meghibásodás gyakori okai

  • Hibás adatok a karosszéria helyzetéről, a szögsebességről és ABS jeladóktól
  • Az ABS hidraulikus egység mágnesszelepeinek meghibásodása a tekercs sérülése miatt.