DI-D motorok: működési jellemzők

DI-D motorok: működési jellemzők

A DI-D motorok közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel felszerelt turbófeltöltős dízelmotorok. Mitsubishi gépkocsikban megtalálhatók. 1999-ben jelentek meg először a harmadik generációs Mitsubishi Pajero terepjárókban. Napjainkban ezeket a motorokat széles körben használják.

A DI-D motorok jellemzői

A DI-D motorok négyhengeres soros elrendezésűek. Öntöttvas vagy alumínium motorblokkal rendelkeznek. A hengerfej minden esetben alumíniumból készül. A vezérműben verziótól függően lánc- vagy szíjhajtás található. A 2000-es évek elején gyártott motorok üzemanyag-befecskendezéséhez elosztó típusú pumpát használtak. Ezt később felváltotta a hatékonyabb és üzemanyag-takarékosabb Common Rail rendszer.

Népszerű DI-D motorok

Motorkód Motorkapacitás, l Szelepek száma Max. teljesítmény, LE Max. nyomaték, Nm Gyártás kezdete Az ilyen típusú motorral felszerelt Mitsubishi modellek
4D56 2.5 8 114 247 2004 L200 IV; Pajero Sport II
16 136 320
16 178 350–400
4М41 3.2 16 165 351 1999 Pajero II, III, IV; L200 IV
16 175–200 382–441
4N13 1.8 16 150 300 2010 Lancer VIII; ASX
4N14 2.2 16 150–177 360–380 2010 ASX; Outlander II and III; Delica D5
4N15 2.4 16 154–181 380–430 2015 Pajero Sport II; L200 V
F9Q 1.9 8 80–120 180–270 2000 Carisma DA2A, DAO; Space Star DG_A
8 110–130 260–300 2005
8 130 300 2008

A DI-D motorok jellemző hibái

Hibák Motorok
A motor tömítései és tömítőgyűrűi gyakran elveszítik a záróképességüket.4D56.
Az üzemanyag-befecskendezők gyorsan meghibásodnak, különösen gyenge minőségű üzemanyag használata esetén.4D56; 4N15; 4N14.
A főtengely-tárcsa rövid élettartammal rendelkezik.4D56. 
A köztes tengely ékszíja korán meghibásodik.4D56. 
A hengerfej viszonylag kevés megtett kilométer után gyakran megreped.4D56. 
A dugattyúk a túlságosan magas hőmérséklet miatt megrongálódnak.4М41. 
A magas nyomású üzemanyag-szivattyú rövid élettartammal rendelkezik.4М41. 
A főtengely-tárcsa idő előtti kopásra hajlamos.4М41.
Az EGR szelepen gyorsan szénlerakódások halmozódnak fel.4М41; 4N15; 4N14.
A szívócső terelőlapátjai a szénlerakódások kialakulása miatt elakadnak.4N14; 4N15.
A forgattyústengely csapágyai viszonylag kevés megtett kilométer után az olajszivattyú elhasználódása és a kenési rendszer nyomásának csökkenése miatt foroghatnak.F9Q. 
Az alacsony nyomású üzemanyag-szivattyú gyakran meghibásodik.F9Q. 
A nyomásszabályzó szelep eltömődése a motor meghibásodásához vezet.F9Q.
[Total: 0   Average: 0/5]