Az ESC az elektronikus menetstabilizáló (vagy elektronikus stabilitásszabályozó) rendszer rövidítése. Ez a rendszer Hyundai, Chevrolet, Škoda, Kia, Lada és egyéb gépkocsikba van beépítve. Javítja az autó kezelhetőségét és segít elkerülni a baleseteket. A tervezett útvonal megtartásában is segíti a vezetőt. Ez egy összetett megoldás, és gyakran olyan további funkciókat is tartalmaz, mint a vészfék-asszisztens, a borulásgátló rendszer és az utánfutó-stabilizáló.
Az ESC működése
Az ESC szorosan együttműködik más vezetői asszisztens rendszerekkel, például az ABS és az ASR rendszerekkel. Ha elfordítjuk a kulcsot a gyújtáskapcsolóban, automatikusan bekapcsol. Folyamatosan összehasonlítja az autó tényleges és tervezett útvonalát, hogy szükség esetén megszüntesse a különbséget.
A kormányszög-érzékelő, a gázpedálállás-érzékelő és a féklámpakapcsoló adatai a járművezető tevékenységének követésére szolgálnak. Míg az elfordulás-érzékelő, a menetirányú és átlós gyorsulás érzékelők, valamint a keréksebesség-érzékelők az autó tényleges nyomvonaláról szolgálnak adatokkal.
Az ABS az ESC rendszerrel együtt az egyes kerekekre kifejtett fékerővel biztosítja a tervezett haladási irányt. Emellett a rendszer a motor nyomatékának korlátozására vonatkozó utasításokat küld a motorvezérlő egységnek.
Ha a rendszer bekapcsol, a megfelelő figyelmeztető jelzés villog a műszerfalon. A rendszer a középső konzolon található gomb megnyomásával kikapcsolható.
ESC rendszerrel felszerelt népszerű járművek
- Chevrolet Captiva, Cruze;
- Škoda Octavia III, Fabia III;
- Hyundai Elantra V, Sonata V;
- Lada Vesta GFL;
- Kia Soul I, Rio II, Carens IV.
A hibák okai
- Az akkumulátorsaru levétele után a rendszer elveszíti beállításait.
- Kiégett biztosíték.
- A Haldex csatlakozó meghibásodása.
- Hibás adatok az ABS jeladótól.
- Elszakadt elektromos vezetékek.
- Túlmelegedett vezérlőegység.
Megjegyzés