A VSC (Vehicle Stability Control) a Škoda, a Chevrolet, a Kia, a Hyundai, a Toyota, a Lexus és a Lada gépkocsik menetstabilizáló rendszere. A megcsúszás, kisodródás és túlkormányzás ellen véd. Segít fenntartani a jármű nyomvonalát a kanyarodás során, ami javítja a kezelhetőséget és a biztonságot.
A VSC működése
A vezérlőegység az elfordulás-érzékelőből, a lassulás-érzékelőből és a keréksebesség-érzékelőből kapott jeleket elemzi. A jármű mozgásának tényleges iránya meghatározott. A kapott adatok ezután összehasonlításra kerülnek a kormányállás-érzékelő, a fékrendszerben lévő nyomás és a féklámpakapcsoló helyzetének adataival.
A tényleges és a tervezett irány közötti eltérés aktiválja a VSC rendszert. Aktiváláskor ez bekapcsolja a blokkolásgátló fék- és kipörgésgátló rendszereket. Az egyes kerekeket ezután lelassítják. Ennek köszönhetően a tapadás újra eloszlik a kerekek között, és helyreáll a haladási irány. Nagy sebességnél a rendszer megváltoztatja a fojtószelep nyitási szögét, így csökkenti az autó sebességét.
VSC rendszerrel felszerelt népszerű járművek
- Škoda Octavia II;
- Lexus GS III;
- Chevrolet Tracker, Niva;
- Toyota C-HR AX10;
- Hyundai Solaris, i30 II, III;
- Kia Sorento III.
A rendszer meghibásodásának okai
- A kerekek beállítása nem megfelelő.
- Nem megfelelő méretű kerekeket szereltek fel.
- A gyújtótekercs meghibásodott.
- Gyenge minőségű üzemanyagot használata.
- Az oxigénérzékelő meghibásodása.
Megjegyzés