A SensoDrive egy 5-sebességes automatikus manuális sebességváltó, amelyet 2002 és 2009 között egyes Citroën és Peugeot modellekbe építettek be. Ez az automata és a manuális sebességváltó funkcióit kombinálja. Normál körülmények között a sebességváltás az útviszonyoknak megfelelően, automatikusan történik. A manuális üzemmódra való váltás lehetővé teszi, hogy a vezető bizonyos vezetési helyzetekben jobb módon vezérelje a motornyomatékot.
A SensoDrive működése
A SensoDrive egy hagyományos manuális sebességváltón alapul, amelyre két fogaskerekekkel rendelkező tengely van felszerelve. Ugyanakkor a tengelykapcsolót és a sebességváltót elektronikusan kezeli a vezérlőegység. Az egység jelzése alapján az egyik működtető kioldja a tengelykapcsolót, a másik pedig a szinkronváltót mozgatja a megfelelő sebességfokozat bekapcsolásához. Manuális üzemmódban a vezető által kiválasztott sebességfokozatra vonatkozó információ kerül a vezérlőegységhez továbbításra, amely az ennek megfelelő jelet küldi el a működtetőknek. A sebességváltáshoz a vezető a központi konzolon lévő sebességváltó kart mozgatja „+” vagy „-” állásba, vagy használhatja a kormánykerék mögött található kapcsolókat.
A SensoDrive sebességváltók műszaki jellemzői
Sebességváltó kód | Gyártó | Maximális motorkapacitás, l | Max. nyomaték, Nm | Autó elrendezése | Modellek, amelyekben alkalmazzák |
MAP | PSA Peugeot Citroën | 1,6 | 150 | FWD | Citroën C3; Citroën C2; Citroën C4 |
A SensoDrive sebességváltók jellemző hibái
- A működtetők gyorsan meghibásodnak.
- A tengelykapcsoló rövid élettartammal rendelkezik.
- A sebességváltó vezérlőegysége néha hibásan működhet.
Megjegyzés