Q-Tronic sebességváltó: megkülönböztető tulajdonságok és műszaki jellemzők

Q-Tronic sebességváltó: megkülönböztető tulajdonságok és műszaki jellemzők

A Q-Tronic automata sebességváltó manuális sebességváltási üzemmóddal, amelyet az Alfa Romeo autókba építenek be. 2005-ben jelent meg. A népszerű Aisin TF-80SC váltón alapul – ez egy klasszikus automata váltó hidraulikus nyomatékváltóval és bolygókerekes hajtómű-készlettel. A manuális vezérlést speciális firmware teszi lehetővé. Ennek segítségével a vezető manuálisan vezérelheti a motor nyomatékát, így javítva a gépkocsi dinamikáját és terepjellemzőit.

Az Q-Tronic működése

Normál körülmények között a Q-Tronic hagyományos automata sebességváltóként működik: a sebességváltás a vezérlőegység utasításai alapján történik. Lehetőség van Sport és Winter (téli) üzemmód bekapcsolására is.

Amikor a vezető egy speciális horonyba illeszti a kart, az adott pillanatban aktív sebességfokozat mindaddig bekapcsolva marad, amíg a vezető „+” vagy „-” állásba nem mozgatja a kart, tehát nem vált felfelé vagy lefelé.

Q-Tronic sebességváltók műszaki jellemzői 

Sebességváltó kódSebességfokozatok számaMaximális motorkapacitás, lMax. nyomaték, NmAutó elrendezéseGyártás kezdeteModellek, amelyekben alkalmazzák
TF-80SC62,5450FWD, AWD2005Alfa Romeo 159; Alfa Romeo Spider; Alfa Romeo Brera

Jellegzetes Q-Tronic hibák

  • A hidraulikus szeleptest meghibásodik, ami sebességváltáskor rángatást és rezgést okoz.
  • A nyomatékváltó súrlódó lemezeinek kopása miatt a sebességváltó csúszni és rezegni kezd.
  • A fékszalagok elkopnak, így erős ütések érzékelhetők az autó karosszériájának azon részén, ahol a sebességváltó található.
Profilja a személyes segítője.

Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése