A TD4, TDV6, TDV8 a Land Rover járművekbe szerelt dízelmotor-sorozat. Ezek turbófeltöltéssel rendelkező motorok. A legtöbb Common Rail közvetlen befecskendezéssel van felszerelve. Vannak azonban különböző üzemanyag-ellátó rendszerekkel felszerelt változatok is: közvetlen befecskendezéssel és nagynyomású elosztó üzemanyag-szivattyúval common rail nélkül, vagy az előkamrába történő befecskendezéssel. Ezek a motorok más autógyártók, például a PSA Peugeot, a Citroën, a Ford Motor Company és a BMW közös fejlesztései voltak. Számos változat ikerturbóval rendelkezik, amely garantálja a motorok maximális hatékonyságát és teljesítményét, és kiváló tapadási jellemzőkkel is rendelkezik.
Népszerű TD4, TDV6 és TDV8 motorok
Motormodell |
Motorjelölés |
Kapacitás, l |
A hengerek száma és elrendezése |
Szelepek száma |
Kimenő LE |
Maximális nyomaték, Nm |
Modellek, amelyekben alkalmazzák |
TD4 |
204D3 (M47TUD20) |
2.0 |
4, soros |
16 |
116‒150 |
280‒330 |
Land Rover Freelander |
224DT(DW12BTED4) |
2.2 |
4, soros |
16 |
122–200 |
360‒450 |
Land Rover Discovery Sport;
Land Rover Freelander;
Range Rover Evoque |
ZSD-424 |
2.4 |
4, soros |
16 |
122 |
360 |
Land Rover Defender |
TDV6 |
306DT, 30DDTX |
3.0 |
V6 |
24 |
211‒306 |
520‒700 |
Range Rover Sport;
Land Rover Discovery;
Range Rover |
276DT |
2.7 |
V6 |
24 |
190 |
440 |
Land Rover Discovery;
Range Rover |
TDV8 |
448DT |
4.4 |
V8 |
32 |
313‒339 |
700‒740 |
Range Rover |
368DT |
3.6 |
V8 |
32 |
271‒272 |
630‒640 |
Land Rover Range Rover;
Range Rover Sport |
A TD4, TDV6 és TDV8 motorok jellemző hibái
Hibák | Motorok |
Megbízhatatlan örvénykamra terelőlapok. A nem megfelelő rögzítés miatt leszakadhatnak és károsíthatják a dugattyúkat és a turbinát. | 204D3 |
A főtengely-szíjtárcsa egészen rövid idő után meghibásodik. | 204D3 |
Az injektorok leszerelése bonyolult és munkaigényes művelet. A legtöbb esetben ki kell fúrni ezeket. | 224DT, DW12BTED4 |
A vezetékbe üzemanyagot szállító szivattyú a dízelüzemanyagban található szennyeződések miatt gyorsan elhasználódik. A kopásából származó termékek eltömítik az injektorokat. | ZSD-424, 306DT, 30DDTX, 276DT |
200 000 km után kopogó hang hallatszik a motorháztető alól, amit a hajtókar végeinek sérülése okoz. | ZSD-424 |
A főtengelypozíció-érzékelő nem megfelelő kialakítása miatt a motor leáll vagy nem indul be. | 306DT, 30DDTX |
A főtengelycsapágyak korai meghibásodása mivel a kialakítás nem megfelelő. | 306DT, 30DDTX, 276DT |
A turbófeltöltő a hibás meghajtószerkezet miatt meghibásodik. | 276DT |
A szívócső műanyag elemei, valamint a levegőcsövek megrepednek. | 448DT |
A megrepedt termosztát a motor túlmelegedését okozza. | 368DT |
A turbófeltöltőből szivárgó olaj olajhiányt okoz a motorban. | 368DT |
Den
mosolygós szerelő, aki az AUTODOC videó útmutatókban való szereplésben nagy tapasztalattal rendelkezik;
Sosem láttuk még szemüvege nélkül;
BMW X5 E53 gépkocsijával versenyez;
Arról álmodik, hogy megkapja a Gold Play Button You Tube díjat, mert 1 000 000 feliratkozója lesz.
Megjegyzés