TD4, TDV6, TDV8: Land Rover dízelmotorok Common Rail (közös nyomócsöves) üzemanyag-befecskendező rendszerrel

TD4, TDV6, TDV8: Land Rover dízelmotorok Common Rail (közös nyomócsöves) üzemanyag-befecskendező rendszerrel

A TD4, TDV6, TDV8 a Land Rover járművekbe szerelt dízelmotor-sorozat. Ezek turbófeltöltéssel rendelkező motorok. A legtöbb Common Rail közvetlen befecskendezéssel van felszerelve. Vannak azonban különböző üzemanyag-ellátó rendszerekkel felszerelt változatok is: közvetlen befecskendezéssel és nagynyomású elosztó üzemanyag-szivattyúval common rail nélkül, vagy az előkamrába történő befecskendezéssel. Ezek a motorok más autógyártók, például a PSA Peugeot, a Citroën, a Ford Motor Company és a BMW közös fejlesztései voltak. Számos változat ikerturbóval rendelkezik, amely garantálja a motorok maximális hatékonyságát és teljesítményét, és kiváló tapadási jellemzőkkel is rendelkezik.

 Népszerű TD4, TDV6 és TDV8 motorok

Motormodell Motorjelölés Kapacitás, l A hengerek száma és elrendezése Szelepek száma Kimenő LE Maximális nyomaték, Nm Modellek, amelyekben alkalmazzák
TD4 204D3 (M47TUD20) 2.0 4, soros 16 116‒150 280‒330 Land Rover Freelander
224DT(DW12BTED4) 2.2 4, soros 16 122–200 360‒450 Land Rover Discovery Sport; Land Rover Freelander; Range Rover Evoque
ZSD-424 2.4 4, soros 16 122 360 Land Rover Defender
TDV6 306DT, 30DDTX 3.0 V6 24 211‒306 520‒700 Range Rover Sport; Land Rover Discovery; Range Rover
276DT 2.7 V6 24 190 440 Land Rover Discovery; Range Rover
TDV8 448DT 4.4 V8 32 313‒339 700‒740 Range Rover
368DT 3.6 V8 32 271‒272 630‒640 Land Rover Range Rover; Range Rover Sport

A TD4, TDV6 és TDV8 motorok jellemző hibái

HibákMotorok
Megbízhatatlan örvénykamra terelőlapok. A nem megfelelő rögzítés miatt leszakadhatnak és károsíthatják a dugattyúkat és a turbinát.204D3
A főtengely-szíjtárcsa egészen rövid idő után meghibásodik.204D3
Az injektorok leszerelése bonyolult és munkaigényes művelet. A legtöbb esetben ki kell fúrni ezeket.224DT, DW12BTED4
A vezetékbe üzemanyagot szállító szivattyú a dízelüzemanyagban található szennyeződések miatt gyorsan elhasználódik. A kopásából származó termékek eltömítik az injektorokat.ZSD-424,  306DT, 30DDTX, 276DT
200 000 km után kopogó hang hallatszik a motorháztető alól, amit a hajtókar végeinek sérülése okoz.ZSD-424
A főtengelypozíció-érzékelő nem megfelelő kialakítása miatt a motor leáll vagy nem indul be.306DT, 30DDTX
A főtengelycsapágyak korai meghibásodása mivel a kialakítás nem megfelelő.306DT, 30DDTX, 276DT
A turbófeltöltő a hibás meghajtószerkezet miatt meghibásodik.276DT
A szívócső műanyag elemei, valamint a levegőcsövek megrepednek.448DT
A megrepedt termosztát a motor túlmelegedését okozza.368DT
A turbófeltöltőből szivárgó olaj olajhiányt okoz a motorban.368DT
[Total: 0   Average: 0/5]