DSTC: meghatározás, funkció, működési elv és a meghibásodás okai

DSTC: meghatározás, funkció, működési elv és a meghibásodás okai

A DSTC, amely jelentése dinamikus menetstabilizáló és kipörgésgátló (Dynamic Stability & Traction Control) egy, a Volvo autókba beépített rendszer. Először az 1998-ban, a Volvo S80 szedánban jelent meg. Ez a rendszer főbb szerepet játszik a jármű biztonságosságában; javítja a kezelhetőséget és a kormányozhatóságot, valamint segít elkerülni a kicsúszást és a kerékcsúszást.

A DSTC működése

A rendszer a stabilitás fenntartását úgy éri el, ha összehasonlítja a vezető által tervezett irányt a gépkocsi tényleges irányával. A helyes útvonal meghatározásához a rendszer processzora a kormányszögre, a fékrendszer nyomására és a féklámpakapcsoló helyzetére vonatkozó adatokat használja fel. A tényleges haladási irány meghatározásához más paramétereket is figyelembe vesz: a kerekek sebességét, az elfordulás sebességét és a centrifugális erőt.

Szükség esetén a rendszer aktiválja a fékeket, hogy az autó visszatérhessen a tervezett útvonalra. Ehhez a befecskendezett üzemanyag mennyiségét is módosíthatja, amellyel csökkentheti a motor nyomatékát.

A rendszer mindig be van kapcsolva, kikapcsolni nem lehet. Ugyanakkor, ha a vezető bekapcsolhatja a Sport üzemmódot, a rendszer lehetővé teszi, hogy „vezérelt csúszást” alkalmazzon. 

DSTC rendszerrel felszerelt népszerű Volvo modellek

  • V60 I, II;
  • S80 I, II; 
  • V70 II, III;
  • S60 I, II;
  • V90 Cross Country.

Az DSTC hibák okai

  • A kormányszög érzékelő gyakran meghibásodik.
  • A keréksebesség-érzékelők beszennyeződnek.
  • A vezetékek megsérülnek.
Profilja a személyes segítője.

Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése