A DSTC, amely jelentése dinamikus menetstabilizáló és kipörgésgátló (Dynamic Stability & Traction Control) egy, a Volvo autókba beépített rendszer. Először az 1998-ban, a Volvo S80 szedánban jelent meg. Ez a rendszer főbb szerepet játszik a jármű biztonságosságában; javítja a kezelhetőséget és a kormányozhatóságot, valamint segít elkerülni a kicsúszást és a kerékcsúszást.
A DSTC működése
A rendszer a stabilitás fenntartását úgy éri el, ha összehasonlítja a vezető által tervezett irányt a gépkocsi tényleges irányával. A helyes útvonal meghatározásához a rendszer processzora a kormányszögre, a fékrendszer nyomására és a féklámpakapcsoló helyzetére vonatkozó adatokat használja fel. A tényleges haladási irány meghatározásához más paramétereket is figyelembe vesz: a kerekek sebességét, az elfordulás sebességét és a centrifugális erőt.
Szükség esetén a rendszer aktiválja a fékeket, hogy az autó visszatérhessen a tervezett útvonalra. Ehhez a befecskendezett üzemanyag mennyiségét is módosíthatja, amellyel csökkentheti a motor nyomatékát.
A rendszer mindig be van kapcsolva, kikapcsolni nem lehet. Ugyanakkor, ha a vezető bekapcsolhatja a Sport üzemmódot, a rendszer lehetővé teszi, hogy „vezérelt csúszást” alkalmazzon.
DSTC rendszerrel felszerelt népszerű Volvo modellek
- V60 I, II;
- S80 I, II;
- V70 II, III;
- S60 I, II;
- V90 Cross Country.
Az DSTC hibák okai
- A kormányszög érzékelő gyakran meghibásodik.
- A keréksebesség-érzékelők beszennyeződnek.
- A vezetékek megsérülnek.
Megjegyzés