Az SH-AWD egy aktív összkerékhajtási rendszer, amelyet 2004 óta alkalmaznak Acura és Honda gépkocsikon. Ez együttesen működik a kipörgésgátlóval, a menetstabilizátorral és az egyéb rendszerekkel is. Javítja a jármű terepjellemzőit, dinamikáját és kezelhetőségét.
Így működik
Az SH-AWD kulcsfontosságú előnye a motor nyomatékának az útviszonyoknak megfelelő állandó állítása. A nyomaték nagy része a jobb tapadással rendelkező tengelyre kerül továbbításra, ami a motor teljesítményének maximális hatékonysággal történő felhasználását teszi lehetővé.
Központi differenciálműként egy elektronikus vezérlésű többlemezes súrlódó tengelykapcsolót alkalmaznak. Az áthidalás mértéke befolyásolja az egyes tengelyekhez továbbított nyomaték mennyiségét. Az első differenciálmű nyitott.
A hátsó meghajtóegység két bolygókerekes hajtóműből áll, amelyek egyedi elektromágneses tengelykapcsolókkal rendelkeznek. Ez lehetővé teszi, hogy a hátsó tengelyre továbbított nyomaték 100%-a a jobb tapadással rendelkező kerékre kerüljön. Egyes modellekben a hátsó meghajtóegység gyorsító szerkezettel rendelkezik, ami megnöveli a kerekek forgási sebességét.
Néhány prémium kategóriájú autóban SH-AWD hibrid hajtás található. Ebben a kialakításban a motor nyomatéka csak az első tengelyre kerül továbbításra. A hátsó kerekeket két független elektromos motor hajtja meg.
A SH-AWD műszaki jellemzői
Típus | Központi differenciálmű | Hátsó tengely differenciálmű | Gyártás kezdete | Az ilyen típusú meghajtással felszerelt modellek |
Permanens AWD | Többlemezes tengelykapcsoló. A nyomaték a kerekek tapadásától függően 90:10 vagy 70:30 arányban osztható el a tengelyek között. | Két hipoid fogazatú fogaskerék elektromágneses tengelykapcsolókkal. | 2004 | Honda Legend KB1, KB2; Acura RDX; MDX YD2, YD3; TL UC; ZDX; TLX. |
Permanens AWD | Gyorsító szerkezettel | 2009 | Acura RL KB1, KB2. | |
Hibrid AWD | Az SH-AWD vezérlőegység felelős a nyomatékelosztásért. | Nincs felszerelve. Minden kereket egy egyedi elektromos motor hajt. A Twin Motor Unit (kétmotoros, elektromos hajtóegység, TMU) szabályozza a hátsó tengelyre továbbított nyomatékot. | 2011 | Acura RLX; NSX |
Megjegyzés