AFS: meghatározás, funkció, működési elv és a meghibásodás okai

AFS: meghatározás, funkció, működési elv és a meghibásodás okai

Az AFS (aktív első kerék kormányzás) rendszert Cadillac és BMW gépkocsikba építik be. 2003-ban mutatták be. A rendszer szabályozza a kormányzás mértékét, és ehhez figyelembe veszi az autó sebességét, valamint a megcsúszás elkerülése érdekében módosítja az első kerekek kormányzási szögét. Javítja a jármű kezelhetőségét és kormányozhatóságát, valamint növeli a vezetés biztonságát.

Az AFS működése

A kormánytengelybe epiciklikus hajtóművel felszerelt bolygókerekes hajtómű-készletet építenek be. Az epiciklikus hajtómű egy elektromos motorhoz csatlakozik, amelyet a rendszer vezérel. Az epiciklikus hajtómű változó fordulatszáma és forgásiránya a kormányzás mértékének megváltoztatását, valamint a kormányválasz útviszonyoknak megfelelő beállítását teszi lehetővé.

A rendszer a kormánytengely teljes elfordulási szögét, a jármű elfordulási sebességét és oldalirányú gyorsulását elemzi. Ezen adatok alapján a rendszer kiszámítja a motortengely forgásának szükséges sebességét és irányát.

Az AFS működése szorosan összefügg a menetstabilizátoréval. Ez utóbbi ennek megfelelően beállítja az első kerekek kormányzási szögét, hogy túlkormányzottság esetén az autó visszatérjen a tervezett útvonalra.

AFS rendszerrel felszerelt népszerű gépkocsik

A meghibásodás okai

  • Hibás kormányszög-érzékelő vagy elfordulás-érzékelő.
  • A kormányfogasléc nem megfelelő javítása.
  • A teljes kormányszög jeladó nem megfelelő beállítása.
  • Hibás kerékbeállítás.