Mi a S-AWC? Jellemzők és műszaki adatok

Mi a S-AWC (elektronikusan vezérelt négykerékmeghajtás)? Jellemzők és műszaki adatok

Az S-AWC (Super All Wheel Control, elektronikusan vezérelt négykerékmeghajtás) egy szabadalmaztatott járműdinamikai vezérlőrendszer, amelyet Mitsubishi AWD gépkocsikba építenek be. 2007 óta használják. A rendszer azt szabályozza, hogy mekkora nyomaték kerüljön továbbításra az egyes kerekekre. Ez javítja az autó dinamikáját, kezelhetőségét és terepjellemzőit.

Az S-AWC működése

Az S-AWC rendszerrel felszerelt gépkocsik összkerékhajtása lehet permanens vagy on-demand (igény szerinti). A nyomaték tengelyek közötti elosztására elektronikus vezérlésű többlemezes tengelykapcsolót vagy a nyomatékot szimmetrikusan elosztó központi differenciálművet alkalmaznak. A hibrid változatokban a tengelyek között nincs mechanikus kapcsolódás. A hátsó tengelyt elektromos motor hajtja.

Az S-AWC optimalizálja az alábbi rendszerek működését:

  • AYC (aktív forgáskontroll): Ez vezérli a kerék-differenciálműveket és a szervokormányt. A rendszer a nyomatékot az útviszonyoknak megfelelően osztja el mind a négy kerék között.
  • ASC (aktív stabilitás kontroll): Ez segíti fenntartani a tervezett haladási irányt, ehhez lelassítja a csúszó tengelyt és csökkenti a motor nyomatékát.
  • Sport ABS: A rendszer kanyarodáskor javítja a fékezér hatását, és megakadályozza a megcsúszást.

Az S-AWC műszaki jellemzői

Meghajtás típusa A nyomaték eloszlása Üzemmódok Az ilyen típusú meghajtással felszerelt Mitsubishi modellek
a tengelyek között a kerekek között
Igény szerinti (on-demand) AWD A többlemezes tengelykapcsoló bekapcsolja a hátsó tengelyt, ha azt észleli, hogy az első tengely megcsúszik. Az AYC vezérli a szervokormányt, az aktív első differenciálművet és a fékeket. Eco: Az üzemanyag-takarékosság érdekében. Snow (havas): Csúszós útfelületre. Normal: Száraz utakra. Lock: Terepre. Outlander
Hibrid AWD A Twin Motor (kétmotoros) 4WD rendszer vezérli a 2 elektromos motort, amelyek mindegyike a saját tengelyét hajtja. Az AYC fékmechanizmusokkal lassítja le a csúszó kerekeket. Normal: Jó minőségű útfelületen való vezetéshez. 4WD Lock: Terepre. Outlander PHEV
Permanens AWD A központi differenciálmű 50:50 arányban osztja el a motor nyomatékát. Az AYC vezérli a fékeket és az aktív differenciálművet. Tarmac (aszfalt): száraz útfelületre. Gravel (kavicsos): nedves és szennyezett felületekre. Snow (havas): csúszós útfelületre. Lancer Evolution
    Profilja a személyes segítője.

    Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése