CST: leírás, jellemzők és működési elv

CST: leírás, jellemzők és működési elv

A CST (kipörgésgátló és menetstabilizáló) a Ferrari gépkocsikban található menetstabilizáló rendszer. Optimalizálja a csúszásgátló és kipörgésgátló rendszerek, az ABS és a fékerőelosztó rendszer működését. Segít megtartani a tervezett haladási irányt a kanyarodás során. A rendszer javítja a gépkocsi dinamikáját, amikor az csúszós útfelületen halad.

A CST működése

A rendszer összehasonlítja a jármű tényleges és tervezett haladási irányát, hogy megszüntesse a köztük lévő különbséget. A vezető műveleteit a kormányszög, a fék- és a gázpedál helyzete, valamint a fékrendszer nyomása alapján méri fel a rendszer. A jármű tényleges útvonalát az elfordulási sebesség, az oldalirányú és a menetirányú gyorsulás, valamint a keréksebesség-érzékelők adatai alapján érzékeli a rendszer.

Ha ez alul- vagy túlkormányzást észlel, a CST bekapcsolja az ABS hidraulikus egységet. Ez lelassítja a megcsúszó kerekeket, így helyreállítja a tapadást és a haladási irányt. Ha a fékezés nem elég, a motor nyomatéka is korlátozható.

Ez a technológia különböző üzemmódokat kínál, amelyek meghatározzák, hogy a rendszer mennyire avatkozik be a gépkocsi kezelésébe. Ezek a következők: „Low Grip” (Alacsony tapadás) – csúszós útfelületre; „Sport” – átlagos és nagy tapadást igénylő haladás esetén; és „Race” (Verseny) – versenypályán való autózás esetén. A „CT OFF” és „CST OFF” üzemmódokat úgy tervezték, hogy maximalizálják a jármű versenyteljesítményét, illetve a lazább felületeken való haladását.

CST rendszerrel felszerelt népszerű Ferrari modellek

A hibák okai

  • Parkolószenzor hibák
  • Motorhibák, például állandó gyújtáskihagyás
  • Az ajánlottól eltérő gumiabroncsnyomás
  • Lemerült akkumulátor.