Tartalomjegyzék
elrejtés
A CRDi a Hyundai és a KIA autókba beépített dízelmotor, amelyekben Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszert használnak. Ezeket MHI vagy Garrett turbófeltöltőkkel szerelik fel. Néhány verzióba a BorgWarner által gyártott változó geometriájú turbina kerül beszerelésre. Ezek a motorok szíj- vagy lánchajtású vezérművel rendelkeznek. Az üzemanyagellátó rendszerüket általában a Delphi vagy a Bosch gyártja. Az üzemanyag-befecskendezők verziótól függően lehetnek elektromágnesesek vagy piezoelektromosak.
Népszerű CRDi motorok
Motorjelölés | A hengerek száma és elrendezése | Szelepek száma | Kapacitás, l | Kimenő LE | Nyomaték, Nm | Gyártás kezdete | Modellek, amelyekben alkalmazzák |
D4CB | 4, soros | 16 | 2,5 | 116‒177 | 314‒441 | 2001 | Hyundai H-1 A1; Hyundai H-1 TQ; Kia Sorento BL. |
D3EA | 3, soros | 12 | 1,5 | 80‒105 | 182‒235 | 2001 | Hyundai Accent LC; Hyundai Matrix FC; Hyundai Getz TB. |
D4EA | 4, soros | 16 | 2,0 | 112‒151 | 245‒350 | 2000 | Hyundai Sonata NF; Hyundai Tucson JM; Kia Sportage JE; Hyundai Santa Fe SM; Kia Carens UN; Hyundai Trajet; Kia Magentis MG; Hyundai Santa Fe CM; Kia Cerato LD; Hyundai Elantra XD. |
D4EB | 4, soros | 16 | 2,2 | 139‒155 | 343‒353 | 2002 | Hyundai Grandeur TG; Hyundai Sonata EF; Hyundai Santa Fe SM; Hyundai Sonata NF; Hyundai Santa Fe CM. |
D4HA | 4, soros | 16 | 2,0 | 136‒185 | 320‒400 | 2009 | Kia Sportage 4; Hyundai Tucson; Hyundai ix35 3; Kia Sportage 3; Hyundai ix35 2. |
D6EA | V6 | 24 | 3,0 | 239‒250 | 450‒540 | 2006 | Hyundai ix55; Kia Mohave. |
D3FA | 3, soros | 12 | 1,1 | 75 | 153 | 2005 | Kia Picanto; Hyundai i10 1; Hyundai i10 2; Hyundai i20 1; Kia Rio 3; Hyundai i20 2. |
D4FC | 4, soros | 16 | 1,4 | 75‒90 | 220 | 2008 | Hyundai i20 1; Kia Ceed 2; Hyundai i20 2; Kia Rio 4; Hyundai i30 1; Hyundai Accent RB; Hyundai Creta 1; Kia Rio 3; Hyundai ix20 1; Kia Venga 1. |
D4FB | 4, soros | 16 | 1,6 | 90‒136 | 235‒280 | 2005 | Hyundai Elantra 4; Kia Soul 1; Hyundai Accent RB; Kia Cerato 1; Hyundai i30 1; Hyundai i30 2; Kia Stonic 1; Hyundai i30 3; Hyundai ix20 1; Kia Ceed 1; Kia Venga 1. |
D4FD | 4, soros | 16 | 1,7 | 114‒141 | 260‒340 | 2010 | Kia Optima 3; Hyundai ix35 2; Hyundai i40 1; Kia Sportage 4; Kia Sportage 3; Hyundai Tucson 3; Kia Carens 3. |
A CRDi motorok jellemző hibái
Hibák | Motorok |
A befecskendezők alatt alátétek kiégnek, ami a motoron iszapképződéshez vezet. | D4CB, D3EA, D4EA, D4EB. |
Az olajszivattyú felvevőcsöve idő előtt eltömődik, ami a csapágyak helytelen beállításával jár együtt. | D4CB, D3EA, D4EA, D4EB. |
Az injektorok és a nagynyomású üzemanyagszivattyú élettartama rövid. | D3EA, D6EA. |
A sokat futott gépkocsikban a hengerfej megrepedhet. | D4EA, D4EB. |
Az EGR szelep meghibásodása és az ECU hibái miatt a motor bizonyos fordulatszámokon megakad. | D4EA, D4EB. |
Az üzemanyag-befecskendezők hajlamosak a szennyeződésre, ami gyújtáskimaradáshoz vezet. | D4HA, D3FA, D4FB. |
Az olajfogyasztás dinamikus vezetés közben nő. | D4HA. |
A kipufogógázok hűtőrendszerbe történő beszivárgása a motor túlmelegedését okozza. | D6EA, D4FD. |
Ha gyakran autózik csaknem üres üzemanyagtartállyal, az légzárak kialakulását eredményezi az üzemanyagrendszerben. | D6EA. |
Idővel a szelepfedél alól szivárogni kezd az olaj. | D3FA, D4FC, D4FD. |
Megjegyzés