Tartalomjegyzék
elrejtés
A XDi egy dízelmotor-sorozat, amely Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel rendelkezik. Ezeket a motorokat SsangYong autókba szerelik be. Először 2004-ben jelentek meg a piacon. 4 vagy 5, sorban elhelyezett hengerrel rendelkeznek. Ezek nagyrészt Mercedes-Benz motorok engedélyezett másolatai, bár néhány a SsangYong Motor vállalat szabadalmaztatott fejlesztése.
Népszerű XDi motorok
Kód | Motorkapacitás, l | Hengerek száma | Szelepek száma | Max. teljesítmény, LE | Max. nyomaték, Nm | Gyártás kezdete | Az ilyen típusú motorral felszerelt modellek |
D27DT | 2,7 | 5 | 20 | 161-176 | 340-357 | 2004 | Rexton/Rexton II; Kyron; Rodius I és II. |
D20DT | 2,0 | 4 | 16 | 141-142 | 310-360 | 2006 | Actyon I és II; Actyon Sports I és II; Kyron. |
D22DTR | 2,2 | 4 | 16 | 178 | 400 | 2015 | Rodius II; Korando III. |
D20DTF | 2,0 | 4 | 16 | 149-175 | 360 | 2010 | Actyon II; Korando III. |
D20DTR | 2,0 | 4 | 16 | 148-155 | 360 | 2012 | Korando Turismo; Rexton I és II; Stavic. |
Az XDi motorok jellemző hibái
Hibák | Motorok |
A magasnyomású üzemanyag-szivattyú az üzemanyag minőségére való érzékenysége miatt használhatatlanná válik. | D27DT. |
Az üzemanyag-befecskendezők gyorsan eltömődnek. | D27DT. |
Az EGR szelepen gyorsan szénlerakódások halmozódnak fel. | D27DT. |
A nyomásfokozó és a kipufogógázok visszakeringetését szabályozó szelepek idő előtt meghibásodnak. | D20DT. |
A vezérműlánc hidraulikus feszítője gyakran meghibásodik. | D20DT. |
Megjegyzés