A VCDi egy dízelmotor-sorozat, amely Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel rendelkezik. Ezeket 2006 óta szerelik be Chevrolet gépkocsikba. Először a VM Motori cég gyártotta, 2010 óta a General Motors gyártja ezeket a motorokat.
A VCDi motorok jellemzői
4 hengerrel és 16 szeleppel rendelkeznek. A motorblokk öntöttvasból, a hengerfej alumíniumból készül. A szelepvezérlő mechanizmusban szíjat vagy láncot alkalmaznak. Minden verzió változtatható geometriájú turbófeltöltővel van felszerelve, amely növeli a teljesítményt.
Az VCDi motorok műszaki adatai
Motorkód | Kapacitás, l | Max. teljesítmény, LE | Max. nyomaték, Nm | Gyártás kezdete | Az ilyen típusú motorral felszerelt modellek |
Z20S (Z20DMH, LLW) | 2,0 | 150 | 320 | 2006 | Captiva C100; Cruze J300; Epica V250. |
Z20S1 (Z20DM, LMN) | 2,0 | 121‒127 | 280‒300 | 2006 | Captiva C100; Lacetti J200. |
Z20D1 (LNP) | 2,0 | 163 | 350-360 | 2010 | Cruze J300; Orlando J309; Malibu. |
Z22D1 (LNQ) | 2,2 | 163-184 | 350-400 | 2010 | Captiva C140. |
A VCDi motorok jellemző hibái
Hibák | Motorok |
Az üzemanyagrendszer elemei nagyon érzékenyek az üzemanyag minőségére. | Z20S (Z20DMH, LLW); Z20D1 (LNP); Z20S1 (Z20DM, LMN). |
A vezérműszíj rövid élettartammal rendelkezik. | Z20S (Z20DMH, LLW); Z20S1 (Z20DM, LMN). |
A vezérműlánc gyorsan megnyúlik. | Z22D1 (LNQ); Z20D1 (LNP). |
A turbófeltöltő gyakran meghibásodik. | Z20D1 (LNP). |
A dízel részecskeszűrő gyorsan eltömődhet. | Z20D1 (LNP). |
Megjegyzés