CommandShift váltó: alapvető információk, típusok, tulajdonságok és műszaki paraméterek

CommandShift váltó: alapvető információk, típusok, tulajdonságok és műszaki paraméterek

A CommandShift a Land Rover gépkocsik automata sebességváltóiban található manuális sebességváltó funkció megnevezése. 2003 óta használják. A manuális sebességváltó működésének utánzását teszi lehetővé, amely számos előnnyel jár. Például segít, ha előzéskor meg kell növelnie a sebességet, vagy fordítva, ha a lejtőn való lehajtáskor motorfék alkalmazására van szükség.  A manuális vezérlés magabiztosabb indítást tesz lehetővé csúszós útfelületen, és javítja a jármű terepteljesítményét jégen, homokon és hóban való autózáskor. Ez a funkció a sportos vezetéshez elengedhetetlen.

A CommandShift működési elve

A CommandShift funkcióval rendelkező sebességváltók klasszikus automata sebességváltók bolygókerekes hajtóművel, nyomatékváltóval és áthidaló funkcióval. A manuális üzemmódba való váltás folyamata az autó modelljétől és verziójától függ. Például a Discovery Sport autóban a középső konzolon található forgógombot „S” állásba kell helyezni. A fel- és lefelé váltás a kapcsológombok segítségével történik.

A Range Rover Sport modellben a sebességváltó üzemmódok kiválasztása a sebességváltó segítségével történik. A manuális való váltáshoz a választót „Sport” üzemmódba kell állítani, majd a felfelé vagy lefelé való váltáshoz „+” vagy „-” állásba kell nyomni.

A CommandShift funkcióval rendelkező népszerű sebességváltók

Sebességváltó indexGyártóSebességfokozatok számaMaximális motornyomaték, NmMaximális motorkapacitás, lMeghajtás típusaGyártás kezdeteModellek, amelyekben alkalmazzák
6HP26ZF 66006,0FWD, RWD, AWD2001Land Rover Discovery
6HP28ZF66206,7FWD, RWD, AWD2005Range Rover Sport; Range Rover.
JF506EJatco53503,8FWD, AWD2000Land Rover Freelander.
TF-81SCAisin54504,0FWD, AWD2004Land Rover Evoque; Land Rover Freelander.
8HP70ZF87506,2RWD, AWD2010Range Rover Sport.
9HP48ZF94804,0FWD, AWD2013Range Rover Evoque; Range Rover Discovery Sport.

A CommandShift sebességváltók jellemző hibái

HibákSebességváltók
A nyomatékváltó súrlódó tengelykapcsoló perselyei, majd később maga a súrlódó tengelykapcsoló kopik el.6HP28; 6HP26; TF-81SC.
A sebességváltó tömítései a túlzott rezgések miatt meghibásodnak, ami szivárgást okoz.6HP28.
A műanyag teknő deformálódik.6HP28.
A mechatronikai egység gyakran meghibásodik, különösen meleg időben.6HP28; 8HP70; 6HP26.
A sebességváltó kábelkötegei meghibásodtak.6HP26.
A mágnesszelepek gyakran eltömődnek a szennyeződéstől és a súrlódó tengelykapcsoló kopásából származó maradványoktól, és meghibásodnak.6HP28; 6HP26; 8HP70; JF506E.
Az olajnyomás-szabályozó szelep meghibásodik.JF506E.
A kerékfordulatszám-érzékelő meghibásodik.JF506E.
A fékszalag és a tengelykapcsoló egység meghibásodik.TF-81SC.
Spontán váltás üresbe.9HP48.
Profilja a személyes segítője.

Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése