
A CommandShift a Land Rover gépkocsik automata sebességváltóiban található manuális sebességváltó funkció megnevezése. 2003 óta használják. A manuális sebességváltó működésének utánzását teszi lehetővé, amely számos előnnyel jár. Például segít, ha előzéskor meg kell növelnie a sebességet, vagy fordítva, ha a lejtőn való lehajtáskor motorfék alkalmazására van szükség. A manuális vezérlés magabiztosabb indítást tesz lehetővé csúszós útfelületen, és javítja a jármű terepteljesítményét jégen, homokon és hóban való autózáskor. Ez a funkció a sportos vezetéshez elengedhetetlen.
A CommandShift működési elve
A CommandShift funkcióval rendelkező sebességváltók klasszikus automata sebességváltók bolygókerekes hajtóművel, nyomatékváltóval és áthidaló funkcióval. A manuális üzemmódba való váltás folyamata az autó modelljétől és verziójától függ. Például a Discovery Sport autóban a középső konzolon található forgógombot „S” állásba kell helyezni. A fel- és lefelé váltás a kapcsológombok segítségével történik.
A Range Rover Sport modellben a sebességváltó üzemmódok kiválasztása a sebességváltó segítségével történik. A manuális való váltáshoz a választót „Sport” üzemmódba kell állítani, majd a felfelé vagy lefelé való váltáshoz „+” vagy „-” állásba kell nyomni.
A CommandShift funkcióval rendelkező népszerű sebességváltók
| Sebességváltó index | Gyártó | Sebességfokozatok száma | Maximális motornyomaték, Nm | Maximális motorkapacitás, l | Meghajtás típusa | Gyártás kezdete | Modellek, amelyekben alkalmazzák |
| 6HP26 | ZF | 6 | 600 | 6,0 | FWD, RWD, AWD | 2001 | Land Rover Discovery |
| 6HP28 | ZF | 6 | 620 | 6,7 | FWD, RWD, AWD | 2005 | Range Rover Sport; Range Rover. |
| JF506E | Jatco | 5 | 350 | 3,8 | FWD, AWD | 2000 | Land Rover Freelander. |
| TF-81SC | Aisin | 5 | 450 | 4,0 | FWD, AWD | 2004 | Land Rover Evoque; Land Rover Freelander. |
| 8HP70 | ZF | 8 | 750 | 6,2 | RWD, AWD | 2010 | Range Rover Sport. |
| 9HP48 | ZF | 9 | 480 | 4,0 | FWD, AWD | 2013 | Range Rover Evoque; Range Rover Discovery Sport. |
A CommandShift sebességváltók jellemző hibái
| Hibák | Sebességváltók |
| A nyomatékváltó súrlódó tengelykapcsoló perselyei, majd később maga a súrlódó tengelykapcsoló kopik el. | 6HP28; 6HP26; TF-81SC. |
| A sebességváltó tömítései a túlzott rezgések miatt meghibásodnak, ami szivárgást okoz. | 6HP28. |
| A műanyag teknő deformálódik. | 6HP28. |
| A mechatronikai egység gyakran meghibásodik, különösen meleg időben. | 6HP28; 8HP70; 6HP26. |
| A sebességváltó kábelkötegei meghibásodtak. | 6HP26. |
| A mágnesszelepek gyakran eltömődnek a szennyeződéstől és a súrlódó tengelykapcsoló kopásából származó maradványoktól, és meghibásodnak. | 6HP28; 6HP26; 8HP70; JF506E. |
| Az olajnyomás-szabályozó szelep meghibásodik. | JF506E. |
| A kerékfordulatszám-érzékelő meghibásodik. | JF506E. |
| A fékszalag és a tengelykapcsoló egység meghibásodik. | TF-81SC. |
| Spontán váltás üresbe. | 9HP48. |







Megjegyzés