Touchtronic: jellemzők, előnyök és hátrányok

Touchtronic: jellemzők, előnyök és hátrányok

A Touchtronic egy manuális sebességváltó funkció, ami az Aston Martin gépkocsikba szerelt automata sebességváltókban található. Ezt a lehetőséget 1999-ben, a Genfi Autószalonon bemutatott DB7 Vantage modellben ismerhettük meg. A rendszer negyedik generációját Touchtronic IV elnevezéssel 2019-ben mutatták be.

A Touchtronic működési elve

A Touchtronic rendszert hidraulikus nyomatékváltóval és bolygókerekes hajtómű-készletekkel felszerelt hagyományos automata sebességváltókban alkalmazzák. Az automata sebességváltást a manuális üzemmód aktiválásakor egy speciális firmware akadályozza meg. Ez az üzemmód a középső konzol gombjainak vagy kapcsológombjainak segítségével kapcsolható be. A felfelé és lefelé váltás a kapcsológombokkal történik. 

A Touchtronic funkcióval felszerelt sebességváltók műszaki adatai

Sebességváltó kódSebességváltó gyártóTouchtronic generációGyártás kezdeteSebességfokozatok számaMaximális motorkapacitás, lMaximális nyomaték, NmMeghajtás típusaAz ilyen típusú sebességváltóval felszerelt autómodellek
5HP30ZFI.199956,0560RWDAston Martin DB7 Vantage
6HP28ZFII.200366,7620FWD, RWD, AWDAston Martin DBS; Aston Martin Rapide; Aston Martin DB9
8HP90ZFIII.201288,01000FWD, RWD, AWDAston Martin DBS; Aston Martin DB11; Aston Martin Rapide S; Aston Martin Vanqiush S
725.0 (NAG3)Mercedes-BenzIV.201996,71000RWD, AWDAston Martin DBS; Aston Martin Vantage

A Touchtronic funkcióval felszerelt sebességváltók jellemző hibái

HibákSebességváltók
A tengelykapcsoló-dob idő előtt meghibásodik.ZF 5HP30; ZF 6HP28
A hidraulikus nyomatékváltó perselyei és súrlódó lemezei elhasználódnak, ami a sebességváltóban rezgést okoz.ZF 6HP28
A kopott perselyek miatt a rendszerben csökken az olajnyomás, ami a sebességváltó mechanikus alkatrészeinek idő előtti kopásához vezet.ZF 8HP90
A szennyezett mágnesszelepek rángatást okoznak a sebességváltáskor.ZF 6HP28
A sérült olajtömítések olajszivárgást eredményeznek.ZF 6HP28
A műanyag sebességváltó teknő deformálódik, ami szivárgáshoz vezethet.ZF 6HP28
A mechatronikus egység meleg időben kiég.ZF 6HP28; ZF 8HP90
Ha forgalmi dugókban vezet, sebességváltási hibák lépnek fel.725.0 (NAG3)