CDI motorok: működési jellemzők

CDI motorok: működési jellemzők

A CDI Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel felszerelt dízelmotor, amely a különféle Mercedes-Benz modellekbe van beépítve. Ezek a motorok 1997-ben jelentek meg. 4, 5, 6 vagy 8 hengerrel rendelkeznek. Lánchajtással, turbófeltöltővel kerülnek felszerelésre, és többnyire intercoolerrel rendelkeznek. A kétlépcsős turbófeltöltő a korszerű verziókban található meg; amelyekben az AdBlue befecskendező rendszer adalék is van – ez a kipufogógázokban lévő káros anyagok csökkentésére szolgál.

A CDI motorok viszonylag kevés üzemanyagot fogyasztanak, környezetbarátok, nagyobb teljesítményt és magasabb nyomatékot biztosítanak. Ezekhez a motorokhoz olyan neves gyártók készítenek befecskendező-rendszereket, mint a Bosch és a Delphi.

Népszerű CDI motorok

Jelölés A hengerek száma és elrendezése Szelepek száma Kapacitás, l Kimenő LE Nyomaték, Nm Gyártás éve Mercedes-Benz modellek
OM612 5, soros 20 2,7 156–170 330-400 1999-2007 C-osztály W203; CLK-osztály C209; E-osztály W210; ML-osztály W163; G-osztály W463; Sprinter W901
ОМ 651 4, soros 16 1,8 és 2,2  109‒204 250-500 2008 – jelenleg A-osztály W176; CLS-osztály W218; S-osztály W222; SLK-osztály R172; GLA-osztály X156; M-osztály W166; Sprinter W906.V-osztály W639; E-osztály W212; C-osztály W204; C-osztály W205; B-osztály W246
ОМ656 6, soros 24 3,0 286-340 600‒700 2017 – jelenleg CLS-osztály C257; S-osztály W222; E-osztály W213; G-osztály W463
ОМ642 V6 24 3,0 184-265 400-620 2005 – jelenleg C-osztály W204; CLS-osztály W219; E-osztály W211; E-osztály W213; CLK-osztály C209; CLS-osztály W218; E-osztály W212; R-osztály W251; S-osztály W222; GL-osztály X164; GLC-osztály X253; ML-osztály W166; Sprinter W906.V-osztály W639; GLK-osztály X204; G-osztály W463; S-osztály W221
ОМ629 V8 32 4,0  306-320  700-730 2005-2010 E-osztály W211; GL-osztály X164; S-osztály W221; ML-osztály W164
OM640 4, soros 16 2,0 82-140 180-300 2004-2012 A-osztály W169; B-osztály W245
ОМ646 4, soros 16 2,2 102-170 235-400 2002-2010 C-osztály W203; C-osztály W204; CLK-osztály C209; E-osztály W211; Sprinter W906.V-osztály W639
ОМ647 5, soros 20 2,7 177 400 2002-2005 E-osztály W211
ОМ613 6, soros 24 3,2 197 470 1999-2013 E-osztály W210; S-osztály W220
ОМ628 V8 32 4,0 250-260 560 1999-2005 E-osztály W211; G-osztály W463; S-osztály W220; ML-osztály  W163
OM654 4, soros 16 2,0 150-245 360‒500 2016 – jelenleg C-osztály W205; E-osztály W213

A CDI motorok jellemző hibái

HibákMotorok
A vezérműtengelyek idő előtti elhasználódása, amelyet a motor szerkezete okoz.OM612.
Az üzemanyag-befecskendezőket és a rásegítőnyomás-érzékelőt árammal ellátó elektromos vezetékek gyakori elégése.OM612, ОМ647.
A befecskendezők alatt található tűzálló alátétek kiégetése, ami ezeken iszapképződéshez vezet.OM612, ОМ647, ОМ613.
A piezo-kristályos injektorok idő előtti meghibásodása.OM651.
Az olajszivattyú meghibásodása miatt a főtengelycsapágyok elállítódása fordulhat elő.OM651.
A szívócső megrepedhet és elveszítheti tömítettségét, mivel műanyagból készült.OM651.
A termosztát burkolat és a vízpumpa közelében gyakran szivárog a hűtőfolyadék.OM651.
Az olajhűtő szivárgása gyakori a tömítés megbízhatatlansága miatt.ОМ642.
A kipufogógyűjtőcső megrepedése és kopástermékeinek a turbinába való bekerülése miatt a turbina idő előtt meghibásodik.ОМ642.
A motor nagyon érzékeny a túlmelegedésre, ami repedéseket és karcokat eredményez.ОМ629, ОМ628.
Az üzemanyag-befecskendezők kifolyása, az üzemanyagszivattyú meghibásodása.ОМ629, ОМ628.
A kipufogógáz-visszavezető (EGR) szelep viszonylag hamar szennyezetté válik, ugyanúgy, mint a fojtószelep.OM640.
A főtengely- és a vezérműtengely-helyzetérzékelő gyakran meghibásodik.ОМ646, ОМ647, ОМ613.
Légzárak jelennek meg az üzemanyagrendszerben a gyorscsatlakozók kiszáradása miatt.ОМ646, ОМ647, ОМ613.
[Total: 0   Average: 0/5]