A CDI Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel felszerelt dízelmotor, amely a különféle Mercedes-Benz modellekbe van beépítve. Ezek a motorok 1997-ben jelentek meg. 4, 5, 6 vagy 8 hengerrel rendelkeznek. Lánchajtással, turbófeltöltővel kerülnek felszerelésre, és többnyire intercoolerrel rendelkeznek. A kétlépcsős turbófeltöltő a korszerű verziókban található meg; amelyekben az AdBlue befecskendező rendszer adalék is van – ez a kipufogógázokban lévő káros anyagok csökkentésére szolgál.
A CDI motorok viszonylag kevés üzemanyagot fogyasztanak, környezetbarátok, nagyobb teljesítményt és magasabb nyomatékot biztosítanak. Ezekhez a motorokhoz olyan neves gyártók készítenek befecskendező-rendszereket, mint a Bosch és a Delphi.
Népszerű CDI motorok
Jelölés | A hengerek száma és elrendezése | Szelepek száma | Kapacitás, l | Kimenő LE | Nyomaték, Nm | Gyártás éve | Mercedes-Benz modellek |
OM612 | 5, soros | 20 | 2,7 | 156–170 | 330-400 | 1999-2007 | C-osztály W203; CLK-osztály C209; E-osztály W210; ML-osztály W163; G-osztály W463; Sprinter W901 |
ОМ 651 | 4, soros | 16 | 1,8 és 2,2 | 109‒204 | 250-500 | 2008 – jelenleg | A-osztály W176; CLS-osztály W218; S-osztály W222; SLK-osztály R172; GLA-osztály X156; M-osztály W166; Sprinter W906.V-osztály W639; E-osztály W212; C-osztály W204; C-osztály W205; B-osztály W246 |
ОМ656 | 6, soros | 24 | 3,0 | 286-340 | 600‒700 | 2017 – jelenleg | CLS-osztály C257; S-osztály W222; E-osztály W213; G-osztály W463 |
ОМ642 | V6 | 24 | 3,0 | 184-265 | 400-620 | 2005 – jelenleg | C-osztály W204; CLS-osztály W219; E-osztály W211; E-osztály W213; CLK-osztály C209; CLS-osztály W218; E-osztály W212; R-osztály W251; S-osztály W222; GL-osztály X164; GLC-osztály X253; ML-osztály W166; Sprinter W906.V-osztály W639; GLK-osztály X204; G-osztály W463; S-osztály W221 |
ОМ629 | V8 | 32 | 4,0 | 306-320 | 700-730 | 2005-2010 | E-osztály W211; GL-osztály X164; S-osztály W221; ML-osztály W164 |
OM640 | 4, soros | 16 | 2,0 | 82-140 | 180-300 | 2004-2012 | A-osztály W169; B-osztály W245 |
ОМ646 | 4, soros | 16 | 2,2 | 102-170 | 235-400 | 2002-2010 | C-osztály W203; C-osztály W204; CLK-osztály C209; E-osztály W211; Sprinter W906.V-osztály W639 |
ОМ647 | 5, soros | 20 | 2,7 | 177 | 400 | 2002-2005 | E-osztály W211 |
ОМ613 | 6, soros | 24 | 3,2 | 197 | 470 | 1999-2013 | E-osztály W210; S-osztály W220 |
ОМ628 | V8 | 32 | 4,0 | 250-260 | 560 | 1999-2005 | E-osztály W211; G-osztály W463; S-osztály W220; ML-osztály W163 |
OM654 | 4, soros | 16 | 2,0 | 150-245 | 360‒500 | 2016 – jelenleg | C-osztály W205; E-osztály W213 |
A CDI motorok jellemző hibái
Hibák | Motorok |
A vezérműtengelyek idő előtti elhasználódása, amelyet a motor szerkezete okoz. | OM612. |
Az üzemanyag-befecskendezőket és a rásegítőnyomás-érzékelőt árammal ellátó elektromos vezetékek gyakori elégése. | OM612, ОМ647. |
A befecskendezők alatt található tűzálló alátétek kiégetése, ami ezeken iszapképződéshez vezet. | OM612, ОМ647, ОМ613. |
A piezo-kristályos injektorok idő előtti meghibásodása. | OM651. |
Az olajszivattyú meghibásodása miatt a főtengelycsapágyok elállítódása fordulhat elő. | OM651. |
A szívócső megrepedhet és elveszítheti tömítettségét, mivel műanyagból készült. | OM651. |
A termosztát burkolat és a vízpumpa közelében gyakran szivárog a hűtőfolyadék. | OM651. |
Az olajhűtő szivárgása gyakori a tömítés megbízhatatlansága miatt. | ОМ642. |
A kipufogógyűjtőcső megrepedése és kopástermékeinek a turbinába való bekerülése miatt a turbina idő előtt meghibásodik. | ОМ642. |
A motor nagyon érzékeny a túlmelegedésre, ami repedéseket és karcokat eredményez. | ОМ629, ОМ628. |
Az üzemanyag-befecskendezők kifolyása, az üzemanyagszivattyú meghibásodása. | ОМ629, ОМ628. |
A kipufogógáz-visszavezető (EGR) szelep viszonylag hamar szennyezetté válik, ugyanúgy, mint a fojtószelep. | OM640. |
A főtengely- és a vezérműtengely-helyzetérzékelő gyakran meghibásodik. | ОМ646, ОМ647, ОМ613. |
Légzárak jelennek meg az üzemanyagrendszerben a gyorscsatlakozók kiszáradása miatt. | ОМ646, ОМ647, ОМ613. |
Megjegyzés