Switch-Tronic: jellemzők, előnyök és hátrányok

Switch-Tronic: jellemzők, előnyök és hátrányok

A Switch-Tronic az automata sebességváltóval felszerelt Alpina gépkocsik manuális sebességváltási funkciójának elnevezése. 1992-ben regisztrálták. A Switch-Tronic technológia megjelenésekor forradalmivá vált, mivel ez volt az első, amely a sorozatgyártású gépkocsikba beépített automata sebességváltók manuális vezérlését kínálta. Napjainkban az autógyártó aktívan alkalmazza modelljeiben, mivel a Switch-Tronic nemcsak a manuális sebességváltás lehetőségét biztosítja, hanem a motor képességeihez és a vezető igényeihez igazítható speciális firmware-t is tartalmaz.

Működési elv

A Switch-Tronic egy nyomatékváltót és bolygókerekes hajtómű-készleteket tartalmazó hagyományos kialakítású automata sebességváltón alapul. A speciális firmware a sebességváltó számos üzemmódban történő működését teszi lehetővé. Alapértelmezés szerint a kényelmes autózáshoz van beállítva. Szükség esetén a vezető sportüzemmódba válthat, amelyben a sebességváltás magasabb fordulatszámon és gyorsabban történik. A manuális üzemmódot még dinamikusabb vezetésre tervezték, ez az azonnali sebességváltást biztosítja. A manuális üzemmódban a sebességváltó a kapcsológombok segítségével kényelmesen vezérelhető. 

Népszerű sebességváltók Switch-Tronic funkcióval

Sebességváltó kódGyártóSebességfokozatok számaMaximális nyomaték, NmMaximális motorkapacitás, lGyártás kezdeteMeghajtás típusaModellek, amelyekben alkalmazzák
5HP18ZF53103,01999RWDAlpina В3 (E36)
5HP30ZF55606,01992RWDAlpina B10 (E39)
6HP26ZF66006,02001FWD, RWD, AWDAlpina D3 Bi-Turbo; Alpina B5 (E60)
8HP70ZF87506.22010RWD, AWDAlpina D3 Biturbo (F30)

A Switch-Tronic funkcióval felszerelt sebességváltók jellemző hibái

HibákSebességváltók
Az elhasználódott nyomatékváltó tengelykapcsoló hibás sebességváltó szivattyút eredményez.5HP18
A tengelykapcsoló-dob perselye gyorsan megsérül.5HP30; 5HP18
A mechatronikus egység gyakran kiég, különösen meleg időben.8HP70; 6HP26
A kopott perselyek miatt a sebességváltó rezegni kezd, és olajszivárgás lép fel.6HP26; 8HP70
Az eltömődött mágnesszelepek sebességváltáskor rángatást okoznak.6HP26; 8HP70
A műanyag teknő deformálódik és megreped.6HP26
Profilja a személyes segítője.

Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése