A Switch-Tronic az automata sebességváltóval felszerelt Alpina gépkocsik manuális sebességváltási funkciójának elnevezése. 1992-ben regisztrálták. A Switch-Tronic technológia megjelenésekor forradalmivá vált, mivel ez volt az első, amely a sorozatgyártású gépkocsikba beépített automata sebességváltók manuális vezérlését kínálta. Napjainkban az autógyártó aktívan alkalmazza modelljeiben, mivel a Switch-Tronic nemcsak a manuális sebességváltás lehetőségét biztosítja, hanem a motor képességeihez és a vezető igényeihez igazítható speciális firmware-t is tartalmaz.
Működési elv
A Switch-Tronic egy nyomatékváltót és bolygókerekes hajtómű-készleteket tartalmazó hagyományos kialakítású automata sebességváltón alapul. A speciális firmware a sebességváltó számos üzemmódban történő működését teszi lehetővé. Alapértelmezés szerint a kényelmes autózáshoz van beállítva. Szükség esetén a vezető sportüzemmódba válthat, amelyben a sebességváltás magasabb fordulatszámon és gyorsabban történik. A manuális üzemmódot még dinamikusabb vezetésre tervezték, ez az azonnali sebességváltást biztosítja. A manuális üzemmódban a sebességváltó a kapcsológombok segítségével kényelmesen vezérelhető.
Népszerű sebességváltók Switch-Tronic funkcióval
Sebességváltó kód | Gyártó | Sebességfokozatok száma | Maximális nyomaték, Nm | Maximális motorkapacitás, l | Gyártás kezdete | Meghajtás típusa | Modellek, amelyekben alkalmazzák |
5HP18 | ZF | 5 | 310 | 3,0 | 1999 | RWD | Alpina В3 (E36) |
5HP30 | ZF | 5 | 560 | 6,0 | 1992 | RWD | Alpina B10 (E39) |
6HP26 | ZF | 6 | 600 | 6,0 | 2001 | FWD, RWD, AWD | Alpina D3 Bi-Turbo; Alpina B5 (E60) |
8HP70 | ZF | 8 | 750 | 6.2 | 2010 | RWD, AWD | Alpina D3 Biturbo (F30) |
A Switch-Tronic funkcióval felszerelt sebességváltók jellemző hibái
Hibák | Sebességváltók |
Az elhasználódott nyomatékváltó tengelykapcsoló hibás sebességváltó szivattyút eredményez. | 5HP18 |
A tengelykapcsoló-dob perselye gyorsan megsérül. | 5HP30; 5HP18 |
A mechatronikus egység gyakran kiég, különösen meleg időben. | 8HP70; 6HP26 |
A kopott perselyek miatt a sebességváltó rezegni kezd, és olajszivárgás lép fel. | 6HP26; 8HP70 |
Az eltömődött mágnesszelepek sebességváltáskor rángatást okoznak. | 6HP26; 8HP70 |
A műanyag teknő deformálódik és megreped. | 6HP26 |
Megjegyzés