INVECS I-III - mi ez? A sebességváltó tulajdonságai és paraméterei

INVECS I-III - mi ez? A sebességváltó tulajdonságai és paraméterei

Az INVECS I-III a Mitsubishi Motors által fejlesztett intelligens sebességváltó-vezérlőrendszer, amely mind a hagyományos automata, mind a CVT sebességváltókhoz megfelelő. A rendszer alkalmazkodik a vezetési stílushoz, és tengelykapcsoló nélküli manuális sebességváltással is rendelkezik. Ezt a technológiát először 1992-ben mutatták be, a Mitsubishi Galant volt az első ilyen rendszerrel felszerelt gépkocsi. A jelenlegi modellekbe az INVECS sebességváltók harmadik generációja van beépítve.

Az INVECS I-III működése

Az INVECS első generációja összetett rendszer volt, amely a sebességváltás, a vezérmű, a kormányvezérlés és a felfüggesztés működését állította be. Ez a hidraulikus nyomatékváltóval és bolygókerekes hajtómű-készletekkel felszerelt hagyományos automata sebességváltóval együttműködött.

Második generációjában az INVECS rendszert ismét egy hagyományos automata sebességváltóval párosították, de olyan jelentősen kibővített funkciókkal, mint például az egyéni vezetési stílushoz való alkalmazkodás, és a manuális üzemmód szekvenciális típusú sebességváltással.

A rendszer harmadik generációját fokozatmentes sebességváltóval való együttműködésre tervezték, amely rendkívül zökkenőmentes sebességváltást és a motorteljesítmény hatékony kihasználását teszi lehetővé. A manuális vezérlésű Sport üzemmód 6 szimulált sebességfokozattal rendelkezik. 

A sebességváltó kar az INVECS I-III sebességváltó manuális üzemmódban történő vezérlésére szolgál, egyes gépkocsikban kapcsológombok is találhatók.

Népszerű INVECS I-III sebességváltók

INVECS generáció Bemutatás éve Sebességváltó kód Sebességváltó típusa Sebességfokozatok száma Maximális motorkapacitás, l Autó elrendezése Modellek, amelyekben alkalmazzák
I 1992 F4A33 Automata, nyomatékváltóval 4 3.0 FWD Mitsubishi Galant; Mitsubishi Diamante
W4A32 Automata, nyomatékváltóval 4 3.0 AWD Mitsubishi Galant; Mitsubishi Diamante
II 1994 F4A42 Automata, nyomatékváltóval 4 2.8 FWD Mitsubishi Carisma; Mitsubishi Galant; Mitsubishi Space Star; Mitsubishi Lancer
F5A5 Automata, nyomatékváltóval 5 3.8 FWD, AWD Mitsubishi Galant; Mitsubishi Eclipse
III 2000 W1CJA (JF011E) CVT 2.5 AWD Mitsubishi ASX; Mitsubishi Lancer; Mitsubishi Outlander

Az INVECS I-III sebességváltók jellemző hibái

Hibák Sebességváltók
A nyomatékváltó elemeinek kopása miatt a perselyek és tömítések megsérülnek, és szivárgást okoznak.F4A33; W4A32
A súrlódó lemezek a túlmelegedés miatt kiégnek, ami a sebességváltás során problémákat okoz.F4A33; W4A32
A mágnesszelepek érintkezései szennyeződnek.F4A33; F4A42; W4A32
A kenőanyagszint csökken, ami a sebességváltó szivattyú meghibásodását okozza.F4A42
A sebességváltó szivattyú áramlásszabályozó szelepe meghibásodik.W1CJA (JF011E)
A bemeneti és kimeneti tengelyek csapágyai elkopnak.W1CJA (JF011E)
Profilja a személyes segítője.

Autós kiadások, autós napló és a alkatrészcsere-ütemezés; kedvenc anyagok, jegyzetek és dokumentumainak mentése