Az ASR egy elektrohidraulikus aktív biztonsági rendszer, amely megakadályozza a kerék kipörgését. Audi, Peugeot, Fiat, Renault, Seat, Volkswagen, Piaggio, és más gépkocsikba van beszerelve. Javítja az útfelülethez való tapadást, és csökkenti a sebességváltó megterhelését, amikor terepen halad az autó. A rendszer biztosítja a megbízható indítást nedves vagy jeges útfelületen. Az ASR javítja a jármű kezelhetőségét amikor emelkedőn felfelé halad.
Az ASR működése
A rendszer folyamatosan figyeli a kerekek forgási sebességét, és összehasonlítja a kapott mérési eredményeket. Ezek az adatok az ABS jeladótól származnak. Ha az adatok azt jelzik, hogy a kerék csúszik, fékerőt alkalmaznak az adott keréken. Ez a fékfolyadék-visszavezető szivattyú és a kiegészítő mágnesszelepek segítségével történik. Ezek a szelepek és szivattyúk a fékkörök nyomásának szabályozásában és beállításában működnek együtt. Ezenkívül a motor nyomatéka a tapadás helyreállításáig csökkenthető.
Az ASR a középső konzolon található gomb segítségével kikapcsolható. Ez időnként hasznos lehet friss hóval borított útszakaszokon. Ebben az esetben az ASR nem korlátozza a motor fordulatszámát a gázpedál lenyomásakor.
ASR rendszerrel felszerelt népszerű járművek
- Audi A6 C5, A2 8ZO, A4 В6;
- Peugeot 3008 I, 207;
- Fiat Doblo I, II, Stilo;
- Renault Megane III, Scenic II;
- Seat Leon FR Mk3;
- Volkswagen Golf V, Volkswagen Transporter T5.
Az ASR hibák okai
- Gyújtótekercs hiba.
- A nagyfeszültségű vezetékek sérülése.
- Fojtószelep hibák.
- Elszakadt vagy beszennyeződött ABS jeladó vezetékek.
- Alacsony fékfolyadékszint.
- Gyenge érintkezés egy relében.
Megjegyzés